Nieuwe trailer voor Mighty No. 9. Ik dacht dat alle Mega Man-fans zich op dit spel verheugden, maar er verschijnen nu toch steeds vaker negatieve reacties. (Bijvoorbeeld in de YouTube-commentaren onder deze trailer). Mensen klagen over de graphics, over de muziek, over de eindbazen en over de nieuwe dash-aanval. Sommige voormalige fans hebben zelfs spijt van hun Kickstarter-donaties.
Het grootste probleem is denk ik dat Keiji Inafune trailers maakt met ongepolijste alpha- en beta-versies van het spel. Dat doet haast geen enkele ontwikkelaar, omdat de meeste mensen niet begrijpen hoezeer het uiterlijk van een spel kan veranderen tijdens het programmeren. Ik bedoel: niet alle Mega Man-spellen waren even goed, maar door de jaren heen zijn de graphics altijd dik in orde geweest. Mighty No. 9 oogt nu misschien nog kaal en overbelicht, maar ik heb er wel vertrouwen dat ook dit spel er over een paar maanden piekfijn uitziet. De dash-aanval is inderdaad anders dan je gewend bent, maar de manier waarop Inafune het in dit interview beschrijft klinkt toch echt interessant: een riskante aanval die het spel sneller maakt en waarmee Beck – als het lukt – een beetje levensenergie kan terugwinnen. Noem me naïef, maar ik blijf optimistisch.
Kijken op YouTube
Mighty No. 9 verschijnt begin volgend jaar voor PlayStation 3, PlayStation 4, Vita, pc, Mac, Xbox 360, Xbox One, Wii U en 3DS.
Lees ook:Inafune’s Mighty No. 9 komt naar alle spelcomputers
Lees ook:Nieuwe trailer Keiji Inafune’s Mighty No. 9
Lees ook:Weer een Mega Man-achtig spel van regisseur Keiji Inafune
Lees ook:Mighty No. 9 + Azure Striker Gunvolt = Mighty Gunvolt
Lees ook:Capcom kondigt Mega Man 11 aan
Ik ben gek op MegaMan, maar ik vond de eerste trailer van
No.9 al drie keer niks. HEt bewegen van Mighty No9 lijkt te veel op MegaMan 7 op de SNES. Hij rent niet, hij huppelt, ziet er niet uit als je het mij vraagt.
Ik laat mij alsnog graag positief verassen.
Mega Man 7 is de enige die ik nooit heb gespeeld, maar als ik op YouTube kijk snap ik wel wat je bedoelt.
Toch storen de animties van Mighty No. 9 mij niet echt. Waarschijnlijk omdat het poppetje zo klein is tov de wereld. In Mega Man 7 zijn de sprites zo groot dat het meteen opvalt, maar hier heb ik meer oog voor de omgeving.