1UP klaagt over framerate PS3-versie Orange Box


Ach ja, framerate-problemen. Volgens website 1UP verandert Half-Life 2 op de Playstation 3 regelmatig in een "dia-voorstelling" omdat de framerate zo ver onder de 30 frames per seconde zakt.

Natuurlijk is het irritant dat Valve het spel op de Xbox 360 wel vlekkeloos laat draaien, terwijl de PS3-versie werd doorgeschoven naar EA die het nu blijkbaar een beetje heeft verprutst. Maar toch bekruipt me altijd het gevoel dat ik langzaam gek aan het worden ben als mensen klagen over problemen met de framerate. Ik zie het namelijk echt niet.

Misschien komt het omdat ik nog ben opgegroeid met NES-spellen. Die kwamen af en toe echt bijna tot stilstand als er teveel sprites tegelijk op het scherm waren (die dan ook nog eens allemaal wild knipperde omdat de NES er niet meer dan vier op een rij kon weergeven).

Maar sindsdien, ik merk er eigenlijk nooit wat van. Het laatste spel dat ik speelde waarvan bijna alle recensies klaagden over de onstabiele framerate was Shadow of the Colussus. Volgens sommige spelers zouden bepaalde kolossen bijna onspeelbaar worden dankzij de schommelende framerate, maar ik zou absoluut niet kunnen zeggen over welke kolossen ze het hadden. Ik heb nooit nergens last van gehad.

Voorlopig maak ik me dan ook nog niet echt zorgen over dit nieuws. 1UP en ik hebben vast en zeker hele verschillende definities van wat een dia-voorstelling precies inhoudt.

En voor iedereen die er wel van wakkerligt is er ook goed nieuws: de problemen doen zich alleen voor bij Half-Life 2 en zijn twee uitbreidingen. Portal wordt door 1UP omschreven als "a rock solid port".

Bron: 1UP

Zie ook:
- PSP-bezitters hebben geen Playstation 3 meer nodig
- Haze en Splinter Cell: Conviction uitgesteld

Lees ook:IGN ziet geen grote problemen met PS3-versie Orange Box
Lees ook:PlayStation Blog over de HD-versie van Shadow of the Colossus
Lees ook:Black Mesa (Half-Life remake) trailer
Lees ook:Hoe ik al na twee levels ophield met Half Life 2
Lees ook:Left 4 Dead interview, gameplay beelden

4 reacties op “1UP klaagt over framerate PS3-versie Orange Box

  1. Mithrandir

    “Ik heb nooit nergens last van gehad.”

    Ah, dus je had er wel last van.

      /   Beantwoorden  / 
  2. MNC

    Nou, framerate verschillen merk je vaak, en ze zijn af en toe behoorlijk vervelend. Ik vind het wel een plus dat veel Nintendo 1st party games in volle 60fps draaien.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Afello

    Ach, ik snap wat Erik bedoelt. Een “360″ maatje wees me laatst op het feit dat er nogal wat framedrop was in een spel dat we speelde. “Hm, waar heb je het over?” antwoorde ik geconcentreerd terwijl ik de knoppen deed ratelen. Het was geen 60 frames per seconde en het haperde, zei hij nogmaals… en daar had hij gelijk in toen ik erop ging letten (

      /   Beantwoorden  / 
  4. Afello

    wauw, ik had een heel verhaal geschreven, maar het houdt op bij “erop ging letten (“…. vaag… nou, no way dat ik dat opnieuw ga type, jullie raden maar wat er stond (kort samengevat: niet zo zeiken, beweging in games bestaat niet, evenmin als in film. Dat heet nou optisch bedrog. 30 frames per seconde levert een even leuke game op als 60 frames per seconde)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.