Supermoeilijk avonturenspel La Mulana naar PS Vita

lamulana
Dus La Mulana komt naar de PlayStation Vita. Het is een port van de WiiWare-versie (die op zijn beurt weer een remake was van een oud pc-spel), maar met een paar aanpassingen om het avontuur iets toegankelijker te maken. Dat is in dit geval misschien wel goed nieuws.

Ik weet niet of een van jullie de Wii-versie heeft geprobeerd, maar de moeilijkheidsgraad was eigenlijk niet meer van deze tijd. Het is een gigantisch Metroid-achtig doolhof met supervage hints (de makers adviseren om tijdens het spelen een notitieboekje bij te houden), complete gebieden die doodlopende gangen blijken te zijn en puzzels met zulke onlogische oplossingen dat je haast wel een walkthrough moet gebruiken. (Bijvoorbeeld: ergens in het spel één specifieke vijand verslaan, waardoor er een paar kamers verderop een schatkist open gaat). Ik had er al snel genoeg van.

Volgens regisseur producent Hisashi Koshimizu zijn er op de Vita duidelijkere hints en aangepaste puzzels om het nieuwe spelers “iets” makkelijker te maken. Het zal wel heel dom zijn, maar als ik dat lees krijg ik dus toch weer zin om deze nieuwe versie van La Mulana een kans te geven.

Kijken op YouTube

Neo-games.blog forum

Lees ook:Genadeloos moeilijke La Mulana toch naar WiiWare
Lees ook:Nieuwe gameplay video WiiWare-spel La Mulana
Lees ook:Johnny Platform’s Biscuit Romp
Lees ook:The Binding of Isaac: Afterbirth volgende week naar PS4
Lees ook:Uitgebreide trailer voor WiiWare-versie La Mulana

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.