Oud Nintendo-interview over ALTTP opgedoken


“Miyamoto: At first there were 3 worlds, but players would’ve gotten confused. That’s why we had to fix things up. It’s difficult to plant a new concept like that in an action game, you see.

Tezuka: In that regard, Nakago was very realistic. He was saying from the start that we wouldn’t be able to make 3 worlds.

Nakago: I ended up just making one, but it was split into two and reborn.”

Hé kijk, iemand heeft een interview uit 1991 met het A Link To The Past-team vertaald. Het leest als een aflevering van Iwata Vraagt, alleen dan uiteraard zonder Satoru Iwata. Dit citaat vond ik het spannendst (drie parallelle universums? Jammer dat dat idee in een latere Zelda niet alsnog is uitgewerkt – het klinkt intrigerend!), maar het is sowieso leuk om Shigeru Miyamoto en Koji Kondo te zien praten over ALTTP alsof het spel gisteren uitkwam. Iedereen is nog enthousiast en trots op innovaties als de AI van de paleisbewakers, het realistische kippengekakel en de vier glazen flessen waarmee spelers zelf konden bepalen hoe makkelijk ze het spel wilden maken. De enige vraag die ook hier onbeantwoord blijft is waarom het spel A Link To The Past heet; Link reist nergens door de tijd!

Gratis bonus weetje: Shigeru Miyamoto wilde graag de NES-Zapper gebruiken in de eerste Legend of Zelda. Hoe en waarvoor wordt niet verteld, maar ruimtegebrek op de spelcassette gooide uiteindelijk roet in het eten.

[g.forum]

Lees ook:Over de ronddraaiende vuurbalken in Super Mario Bros.
Lees ook:De optische illusie van Zelda: A Link Between Worlds
Lees ook:Nieuwe beelden Zelda: A Link Between Worlds
Lees ook:A Link To The Past in 3D? Miyamoto denkt erover
Lees ook:Schokkend: Shigeru Miyamoto werkt aan Super Mario Bros. voor de 3DS

2 reacties op “Oud Nintendo-interview over ALTTP opgedoken

  1. piratus

    ik vind Nintendo echt een intresant bedrijf, de meeste bedrijven zien er uit als tja, een bedrijf is. dus veel geld verdienen ongeacht ze het nou een leuk spel vinden of niet. Nintendo ziet er meer uit als een groep vrienden die houden van leuke spellen maken en lekker ouwehoeren.(athans dat maakt iwata vraagt mij wijs)

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Ik denk dat dat wel een beetje de sfeer is bij veel creatieve bedrijven hoor. :) Sowieso andere spelontwikkelaars maar ook bij buro’s met vormgevers, webdesigners etc.

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.