Ubisoft’s experimentele platformspel Grow Home

growhome
He kijk, een nieuwe 3D platformer. Het voelt alsof het al lang geleden is dat iemand zo’n soort spel maakte. En deze is dan ook nog afkomstig van een Ubisoft-studio, wat hopelijk betekent dat het een mooi gepolijst spel wordt met een solide besturing. (Niet dat kleine indie-ontwikkelaars geen gepolijste spellen kunnen maken, maar bij dit genre heb ik het idee dat de spellen beter worden als er veel tijd en geld tegenaan wordt gegooid).

De trailer bevat weinig echte gameplay, maar de beschrijving van Grow Home op de officiële site klinkt veelbelovend. Het idee is dat de robot een kilometerslange bonenstaak moet beklimmen. Van het oppervlak van de planeet helemaal naar zijn ruimteschip in de dampkring. De route staat niet vast, want door te klimmen beïnvloedt hij ook de groeirichting van de bonenstaak. (“You’ll be shaping your own unique world.”). Een vertikale open wereld platformgame met een procedureel gegenereerde bonenstaak dus. Ik ben benieuwd!

Kijken op YouTube

  • Aanvankelijk vond het team Grow Home te experimenteel om echt uit te brengen, maar het bleek zo’n grote hit onder het Ubisoft-personeel dat ze de gok nu toch durven wagen.
  • Grow Home komt uit op 4 februari, voorlopig helaas alleen voor de pc.

Neo-games.blog forum

Lees ook:Grow Home krijgt een vervolg: Grow Up
Lees ook:Stem op het volgende PlayStation Plus-spel
Lees ook:PlayStation Home begint morgen
Lees ook:Flame Over is een schattig brandweerspel voor de Vita
Lees ook:Opvallend goede recensies Middle-earth: Shadow of Mordor

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.