Zie indiegame Reus in actie


De makers van Reus (je weet wel, die God Sim over drie vriendelijke reuzen) zijn terug met een nieuw filmpje. De vorige keer konden we al vaststellen dat Reus er mooi uitziet, nu krijgen we uitleg over hoe het spel precies werkt. Programmeur Adriaan Jansen laat zien hoe hij in een paar minuten een kale planeet tot leven kan wekken door oceanen te graven en bomen te planten. Het ziet er bijna té makkelijk uit, maar onthoudt dat de echte uitdaging straks zit in het vinden van de juiste balans. Hoe zorg je dat al die kleine mensjes vredig met elkaar samenleven zonder dat ze tegen jou in opstand komen? Je speelt ook echt op een ronde planeet, dus ik stel me voor dat er na een tijdje een werkend ecosysteem ontstaat waar alles en iedereen met met elkaar verbonden is.

Reus staat gepland voor het tweede kwartaal van 2013.

Het is trouwens wel spijtig dat Adriaan hier verklapt hoe je het woord “reus” uitspreekt. Ik had me juist zo verheugd op buitenlandse gamejournalisten die het tijdens interviews zouden verbasteren tot reejus of rooshe.

Kijken op YouTube

[g.forum]

Lees ook:Kijk dit: voor god spelen in indiegame Reus
Lees ook:Nieuwe beelden No Man’s Sky in interview
Lees ook:Nadenken over existentiële vragen met indiegame Everything
Lees ook:Een hele duistere kijk op Animal Crossing
Lees ook:Reuzen en tornado’s in Lost Winds: Winter of the Melodias trailer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.