Iwata vraagt: Legend of Zelda – Majora’s Mask 3D

iwatavraagtmajora
Iwata vraagt is terug! Het is bijna een jaar geleden dat de directeur van Nintendo zijn personeel voor het laatst ïnterviewde, maar vandaag gaat de serie weer van start met een vraaggesprek over Majora’s Mask 3D. Eigenlijk moeten Zelda-fans het hele gesprek zelf even lezen, maar hier alvast een paar interessante details:

  • De N64-versie werd in een recordtempo ontwikkeld. Eigenlijk zou regisseur Eiji Aonuma alleen een moeilijkere versie van Ocarina of Time maken. Toen dat project uitgroeide tot een compleet nieuw spel kreeg hij nog steeds maar één jaar de tijd om Majora’s Mask af te ronden.
  • De 3DS-versie nam bijna 3 keer zoveel tijd in beslag, vooral omdat Aonuma het spel toegankelijker wilde maken met een waslijst aan verbeteringen.
  • Directeur Iwata biedt alle 3DS-bezitters zijn excuses aan omdat het 3D-effect zoveel beter werkt op de New Nintendo 3DS. (Ik heb hem vandaag geprobeerd in de winkel, en ik moet Iwata gelijk geven: een grote verbetering. Zo goed had het eigenlijk meteen moeten werken).
  • Het melodietje dat Link hoort als hij een schatkist openmaakt staat onder het personeel van Nintendo bekend als het “se-sa-me-sa-uce”-geluid. Wedden dat je nu nooit meer een Zelda-spel kunt spelen zonder zelf ook over sesam-saus te zingen?

Hieronder een trailer voor Majora’s Mask 3D, sinds vandaag te koop voor 2DS, 3DS en New Nintendo 3DS.

Kijken op YouTube

Neo-games.blog forum

Lees ook:Dit zit in de Special Edition van Majora’s Mask 3D
Lees ook:Fraai Majora’s Mask animatiefilmpje
Lees ook:Nu in het winkelkanaal: The Legend of Zelda – Majora’s Mask
Lees ook:Citaat: Eiji Aonuma over de E3-demo voor Zelda Wii
Lees ook:Legend of Zelda: Majora’s Mask remake voor 3DS

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.