Hoe Assassin’s Creed III de Wii U-controller gebruikt

  • “Wii U tablet Animus can be used as a persistent on-screen map and navigation tool.
  • Animus Database entries that may pop up from time to time, could be displayed on the touchscreen instead and not interrupt the flow of the game.
  • The Animus can also act as an encyclopedia of information. Character biographies and bits of information that would normally be cast aside could be displayed on the touchscreen.
  • Easy touchscreen weapon selection during combat. Quick change from dual-wield combat to single with a simple touch.
  • Using the touchscreen as an alternate view for Eagle Vision. Using the built-in accelerometer to control the camera view while in Eagle Vision.”

Wat Ubisoft van plan is met de Wii U-versie van Assassin’s Creed III. Interessant, want dit is de eerste keer dat een ontwikkelaar onthult waar de touchscreen-controller voor wordt gebruikt. Het leest een beetje als de feature list van een gemiddeld Nintendo DS-spelletje. Wat aanvullende informatie, een klikmenu om snel van wapen te wisselen, een grote plattegrond… DS-bezitters kennen het allemaal al. Je kunt het jammer vinden dat Ubisoft op safe speelt, maar volgens mij is dit juist goed nieuws. Laat de grote vernieuwingen maar over aan spellen die speciaal voor de Wii U worden ontwikkeld. Ports van bestaande titels zijn meestal niet gebaat bij aanvullende gimmicks (sloten openpeuteren op het touchscreen, kaarsen uitblazen via de microfoon, zie je het voor je?) En onderschat ook het gemak van een altijd aanwezige plattegrond niet! Na Dawn of Sorrow wil ik nooit meer een Castlevania spelen zonder.


Kijken op YouTube

[g.forum]

Lees ook:Haze en Splinter Cell: Conviction uitgesteld
Lees ook:Eerste trailer Assassin’s Creed speelfilm
Lees ook:GameTrailers bespreekt Darksiders
Lees ook:Vliegspel How We Soar naar PlayStation VR
Lees ook:Draadloze bereik Wii U-controller waarschijnlijk beperkt tot één kamer

5 reacties op “Hoe Assassin’s Creed III de Wii U-controller gebruikt

  1. RikkieR

    Ik was inderdaad wat teleurgesteld in het gebruik van de controller toen ik de opties las. Maar je hebt me overtuigd!
    Ik ben wel benieuwd wat er met deze controller gedaan gaat worden hoor, ik heb er minder gevoel bij dan bij de eerste kennismaking met de Wii-mote. Vooralsnog zie ik mezelf alleen bij Mario Kart in een achteruitkijkspiegel kijken om een met een goedgemikte banaan een blauw schild te neutraliseren. Maar de opties zijn vast veel breder dan dat!

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Een goede manier om blauwe schilden te neutraliseren zou wat mij betreft een grotere “killer app” zijn dan alles waar de Wiimote voor is gebruikt. ;)
      .
      Maar ik herken wel wat je zegt, bij mij zijn de verwachtingen ook iets minder hoog gespannen. Het komt denk ik omdat de Wii verscheen in een tijd dat er alleen nog maar gewone controllers bestonden. Inmiddels heeft iedere spelcomputer zijn eigen “gekke” controller waardoor wéér een nieuwe uitvinding van Nintendo iets minder spannend lijkt. Iedereen is bovendien allang gewend aan touchscreens zodat er ook niet veel valt te fantaseren over nieuwe manieren van spelen.
      .
      Ik verwacht dat mijn enthousiasme wel weer terugkomt als Nintendo de eerste trailers van hun eigen Wii U-spellen laat zien.

        /   Beantwoorden  / 
  2. Inno Vation

    Het is natuurlijk logisch dat Ubisoft op safe speelt, want de Wii U moet zich nog bewijzen. Om radicaal een andere versie te maken is te vroeg en te duur en het spel is bedoelt voor multi-platform.
    Persoonlijk denk ik dat Ghost Recon Online (ook Ubisoft) meer uit de controller gaat halen, daar deze speciaal voor de Wii U wordt ontwikkeld.
    .
    Het is ook interessant wat de ontwikkelaar Vigil met Darksiders II gaat doen. Daar deze in de eerste instantie op de PS3 en Xbox 360 zal uitkomen en later als launch titel op de Wii U, zal ook Virgil vast op safe spelen.
    .
    “We got the game running on their hardware pretty quickly and the controller’s been great to work with. Now it’s just down to deciding what we really want to do to make it a unique experience on the Wii U, taking advantage of the extra screen and the touch capability and all that. So we’ll have a few new features for sure, but I think visually, for the most part, it’ll be pretty much the same.
    .
    Maar het zal zeker goed komen met de Wii U. Mark Rein van Epic Games zei eerder al;
    “I’ll be “shocked” if Wii U doesn’t do very well. I played Batman: Arkham City on the Wii U and they are doing some really cool stuff with the controller.”

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Die multiplatformwpellen houden na anderhalf jaar natuurlijk sowieso op als Microsoft en Sony hun nieuwe spelcomputers lanceren. Daarna moeten ontwikkelaars weer meer moeite doen om hun spellen aan te passen. Net als op de Wii, waar alleen de allergrootste EA- en Activision-series nog steeds min of meer gelijktijdig met de PS3/360-versies verschijnen.
      .
      Dat wordt dus een interessant moment. Hopelijk kopen Nintendofans in die eerste maanden zo veel third party spellen dat het voor uitgevers als Ubisoft en THQ de moeite waard is om de Wii U te blijven ondersteunen met unieke spellen.

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.