Hoe je een goede SSX Blur trailer maakt


Schreef ik twee uur geleden nog over de waardeloze non-informatieve trailer die Square-Enix heeft gemaakt voor Dragon Quest Swords, nu wil ik het hebben over de uitstekende trailer die Electronic Arts heeft gemaakt voor hun nieuwe game: SSX Blur. Ik had het niet verwacht omdat ik de spellen van Square-Enix doorgaans interessanter vind dan de spellen van EA, maar de Amerikanen van EA begrijpen duidelijk veel beter wat gamers willen zien.

Deze trailer verspilt geen tijd met onbenulligheden en begint meteen op de piste. Gameplaybeelden! De hele trailer door! Zo kan het dus ook! Eén van de snowboarders (gelukkig valt de trailer me niet lastig met hun namen, dat zoeken we later wel op in de handleiding) staat bovenaan de piste, zet af, en begint aan de afdaling. Het ziet er meteen vertrouwd uit. Dat wil zeggen, GameCube graphics. Maar dat is onderhand al geen verrassing meer. Een Wii game koop je niet voor de graphics maar voor de controls. EA begrijpt dat ook.

In deze trailer dus geen aandacht voor de graphics (je vraagt je misschien af hoe een trailer die vol zit met spelbeelden geen aandacht kan besteden aan de graphics, maar dat blijkt vooral uit het ontbreken van close-ups en overdreven slow-motion scenes zoals in andere trailers) maar vooral voor de controls (dat doet de trailer door de controllers (Wiimote + Nunchuck) de hele tijd in beeld te brengen en simpelweg uit te leggen wat elke beweging doet). En potverdikkie wat ziet dat er leuk uit!

Sturen doen we met de Nunchuck. Niet met de controlstick op de Nunchuck, maar door het hele ding te kantelen. Stunts en tricks uitvoeren doen we met de Wiimote. Op wat details na bestuurt het grootste gedeelte van SSX Blur dus volledig zonder knoppen. Sturen, springen en stunten doen we allemaal met handbewegingen. Het lijkt mij erg intuïtief.

Niet verrassend vindt hoofdontwerper Erik Chartrand het zelf ook erg intuïtief, zo vertelt hij op IGN:

De Wii geeft ons eindelijk echt het gevoel dat we van een berg afglijden op een manier die ik nog nooit eerder heb meegemaakt. Er is gewoon geen betere manier om een snowboard-game te spelen dan met deze motion sensor controllers, dat zul je meteen merken als je SSX Blur begint te spelen. Waar je vroeger alleen maar kon zien hoe je bewegingen worden uitgevoerd kun je ze nu echt voelen. Alles wat je kon doen op een traditionele controller wordt versterkt door de Wii. Het resultaat is eigenlijk nauwelijks meer te vergelijken met oude snowboard-games. SSX Blur draait helemaal om de controllers van de Wii en ik kan me niet indenken dat ik het spel ooit nog op een andere manier zal spelen.

Tot slot is dit de Amerikaanse, en wie weet later ook de Europese, boxart van de game:

Bron: gametrailers

Zie ook:
Deze week wel twee nieuwe Virtual Console games
Trage verbinding? Vreemde Error Codes?
Ik sta op het punt om iets stoms te doen

Lees ook:SSX Blur trailer
Lees ook:Draadloze nunchuck geruchten
Lees ook:Nyko maakt draadloze Nunchuck voor de Wii
Lees ook:EA opent officiële SSX Blur site
Lees ook:Lachen met Activision’s Blur commercial

13 reacties op “Hoe je een goede SSX Blur trailer maakt

  1. midas

    coooooooooooooooooooool ik denk aleen niet dat ik hiet 60 euro voor over heb dus ik koop hem niet

      /   Beantwoorden  / 
  2. midas

    coooooooooooooooooooool ik denk aleen niet dat ik hiet 60 euro voor over heb dus ik koop hem niet

    maar eerst die wii zien te bemachtegen had hem gereserveerd bij intertoys niks gekregen dus

      /   Beantwoorden  / 
  3. Bou

    voor dit spel heb ik dus wel 60,- euro over. :P

      /   Beantwoorden  / 
  4. nick

    Jullie met je 60 euro steeds. Op internetwinkels kan je em altijd wel voor 45 incl verzending krijgen.
    Desalniettemin een erg vette game!

      /   Beantwoorden  / 
  5. Thymen

    vette game je voelt gewoon die snelheid

      /   Beantwoorden  / 
  6. Hell Yeat Rub

    jah…ik ben ook maar een jongen van 13, ik heb geen bijbaantje ofzo dus hoe kan k nou zo veel betalen…:S ik heb een wii ((wiisports wiiplay zelda)) wel leuk máár ik kan natuurlijk niet alles betalen…dus spellen die me leuk lijken (zoals deze) kan ik niet altijd meteen kopen. Kijk ik heb gewoon niet zo veel geld:S

    PS: vrijdag koop ik Wario Ware

      /   Beantwoorden  / 
  7. Hell Yeat Rub

    nog ffe over da filmpje….WAAROM DUURT HIJ NIET LANGER!

    sorry voor dubbele post…vakantie he:P

      /   Beantwoorden  / 
  8. piet

    strak

      /   Beantwoorden  / 
  9. erik

    “dus spellen die me leuk lijken (zoals deze) kan ik niet altijd meteen kopen. Kijk ik heb gewoon niet zo veel geld:S”

    Ja, dat probleem had ik ook toen ik van jouw leeftijd was. :p Je moet echt goed nadenken welke spellen je koopt omdat je er waarschijnlijk een paar maanden mee moet doen.

    Ik weet dat het frustrerend is, maar aan de andere kant beleef je wel veel meer plezier van de spellen die je wél koopt. Meerdere keren herspelen, alle geheimen ontdekken etc. Dat mis ik soms wel… maar ik beschik niet over voldoende zelfbeheersing om net zo weinig games te kopen als vroeger.

      /   Beantwoorden  / 
  10. Hell Yeat Rub

    “Ja, dat probleem had ik ook toen ik van jouw leeftijd was. :p Je moet echt goed nadenken welke spellen je koopt omdat je er waarschijnlijk een paar maanden mee moet doen.”

    @erik: jah klopt maar in Q1 van 2007 komen ook niet de meest “leukste”/”beste” games die in totaal op de wii gaan komen. Natuurlijk wel leuke maar niet de ECHT belangrijke titels (Zelda..Galaxy SSBB etc)
    ..Wario Ware & SSX BLUR (deze) ga ik zeker halen:P

      /   Beantwoorden  / 
  11. mensje

    “@erik: jah klopt maar in Q1 van 2007 komen ook niet de meest “leukste”/”beste” games die in totaal op de wii gaan komen. Natuurlijk wel leuke maar niet de ECHT belangrijke titels (Zelda..Galaxy SSBB etc)
    ..Wario Ware & SSX BLUR (deze) ga ik zeker halen:P”

    Zelda is al uit Tjap.

      /   Beantwoorden  / 
  12. Hell Yeat Rub

    @mensje: jah ok weet ik maar ik bedoelde dat Zelda een belangrijke titel is voor nintendo en de wii (ik heb zelda dus ik weet wel dat het niet meer uit hoeft te komen):P

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.