Trackmania DS – Track Editor trailer


Hoe gemakkelijk is het om in Trackmania DS je eigen racebaan te bouwen vol met loopings en krankzinnige sprongen? Heel erg makkelijk! Als we deze trailer mogen geloven. En hoe jammer is het dat we die banen vervolgens niet online met elkaar mogen delen? Heel erg jammer! Maar toch, het spel ziet er te goed uit om het niet te willen. Ik hoop zelfs dat Trackmania DS misschien het gat kan opvullen dat The F-Zero X Expansion Kit heeft achtergelaten door nooit in Europa te verschijnen. (Voor wie het niet weet: de F-Zero X Expansion Kit was een spel voor de nooit buiten Japan verschenen 64DD uitbreiding van de Nintendo64. Met alle apparatuur op de juiste manier geïnstalleerd was het mogelijk om je eigen banen te ontwerpen in F-Zero X. Net als bij Trackmania was er geen manier om je creaties met andere spelers te delen, maar toch verlangde ik hevig naar dat spel).

Zie ook:
- De grote Kingdom Hearts 358/2 Days trailer vol dramatiek en liefdesverdriet
- Eerste bewegende beelden Trackmania DS (Wow!)

[games.blog forum]

Lees ook:Eerste trailer TrackMania Wii
Lees ook:Trackmania ook naar de Wii, deze keer wel online
Lees ook:Kijk dit: nieuwe trailer TrackMania 2
Lees ook:Eerste bewegende beelden Trackmania DS (Wow!)
Lees ook:Eurogamer enthousiast over TrackMania DS

12 reacties op “Trackmania DS – Track Editor trailer

  1. Kikujiro

    Redelijk zinloos dus, die trackeditor. Dat is nu juist de charme van user generated content, dat je levels van anderen kunt spelen.

      /   Beantwoorden  / 
  2. bricky506

    Dit wordt denk ik een van de beste DS racespellen. Ziet er echt net uit als de normale trackmania maar dan op pocket formaat!

      /   Beantwoorden  / 
  3. berend jan

    inderdaad vrij zinloos zo. Het is als de trackeditor van Exite bike op de NES je kan wel banen maken maar na een paar keer stop je daar ook weer mee.

    Dat dit niet onnline kan ik snap er niets van… Track mania offline heb ik nooit gedaan (en ja ik ben een van de 4 nederlanders die track mania sunrise hebben gekocht) alleen de online mode is al genoeg om je een jaar lang bezig te houden alhoewel de wildgroei van rare pimp banen wel wat irritant wordt maar ach.

    Doe dan inidergeval een hip paswoord systeem om met een tring codes je baan alsnog neer te kunnen zetten ergens…

    BV. 23,5 sec op: 3f4a32123732615baba634ff

    dat zou wel geweldig zijn…

      /   Beantwoorden  / 
  4. Shitbull55

    Doet me denken aan het pc-spel Stunts!

    De enige trackeditor waar ik uren ingestoken heb om te kijken hoeveel schansen er achter elkaar geplaatst konden worden, om vervolgens 5 minuten door de lucht te zweven.

    Fans van het spelen weten exact wat ik bedoel :)

      /   Beantwoorden  / 
  5. erik

    Nou ja, een groot verschil tussen dit en Excitebike is wel dat zelfgemaakte banen in Trackmania kunnen worden opgeslagen. Alles wat je creeërde in Excitebike ging verloren zodra je de NES uitschakelde… dan is het inderdaad wel heel erg zinloos.

    Maar in F-Zero Climax (één van de weinige racespellen die ik heb gespeeld waarin een track editor zat) heb ik me redelijk vermaakt met het zelf bouwen van banen. Al was daar dan toevallig wel weer een hip password systeem ingebouwd, bijna letterlijk zoals berend jan suggereerde. :p Maar daar heb ik nooit gebruik van gemaakt.

    Het punt is dat ik me ondanks alles nog steeds op Trackmania DS verheug.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Hamtier

    Ziet er leuk uit :) .
    maar waneer wordt dit uitgebracht in nederland?

      /   Beantwoorden  / 
  7. erik

    In november, exacte datum nog niet bekend.

      /   Beantwoorden  / 
  8. berend jan

    *kuch* exitebike had een batterijtje hoor erik *kuch*

      /   Beantwoorden  / 
  9. Kikujiro

    Tracks konden echter niet gesaved worden. In de later GBA (Classic NES versie) uiteindelijk wel.

    Zie ook:

    When Excitebike was programmed for the Famicom, it including a track edit mode where players could design and play on their own tracks. These tracks were saved on the Famicom cassette recorder that was also used with Famicom BASIC. When the game was released outside of Japan, the edit mode remained, but there was no way to physically save the tracks. Vs. Excitebike was released in the arcade shortly after the Famicom release, partially in an attempt to create a demand for the home version in the United States. The Vs. version was later released on the Famicom Disk System with some improved features, including a simultaneous two player mode that the original game lacked, and an improved track save system (the tracks were saved to the writable portion of the disk). The original game was published for the Game Boy Advance e-Reader card system (without the track save feature) as Excitebike-e, and then again as part of the Classic NES/Famicom Mini series of NES games on the Game Boy Advance with the ability to save one track.

      /   Beantwoorden  / 
  10. anner

    ik hoop dat de besturing net zo easy en soepel is als op de computerversie:)
    enig idee wanneer de release gepland staat?

      /   Beantwoorden  / 
  11. G.Jeffrey

    Nog nooit van gehoord, maar ga deze zeker halen!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.