Citaat: Edmund McMillen (Super Meat Boy) over moeilijke spellen


Edmund McMillen (van Team Meat, de makers van Super Meat Boy) zegt intelligente dingen over de moeilijkheidsgraad van platformspellen door de jaren heen. Van het arcade-tijdperk waarin spellen simpelweg zoveel kwartjes moesten opleveren, via de eerste thuiscomputerspellen die uitdagend waren om kopers waar voor hun geld te geven, tot de eenentwintigste eeuw waarin frustratie min of meer een vies woord is geworden. Er valt geen speld tussen te krijgen. Dit is hoe computerspelletjes in de loop van dertig jaar steeds toegankelijker zijn geworden. Het wordt helemaal interessant als McMillen begint te vertellen wat hij en (de andere helft van Team Meat) Tommy Refenes anders hebben gedaan. Hoe kregen zij het voor elkaar om Super Meat Boy zo moeilijk te maken zonder spelers te frustreren? Het nuvolgende citaat zou verplicht leesvoer moeten zijn voor iedere spelontwerper die ooit, op wat voor manier dan ook, onze tijd heeft verspild:

“2. Keep the action constant

It was imperative that the action never stopped, even when the player was killed. The time it takes for Meat Boy to die and respawn is almost instant, the player never waits to get back into the game, the pace never dropps and the player doesn’t even have time to think about dying before they are right back where the left off. This same idea was applied to the level progression, the player never leaves the action till they want to, the levels keep coming as fast as the player can beat them, and all the complete screens, transitions and cut scenes are sped up to keep the fast pace of the game flowing.”

Na zoveel intelligente uitspraken is het bijna geruststellend dat Edmund McMillen ook nog steeds volslagen onzin kan uitkramen. Zoals in dit interview met de Noorse site Gamereactor, waar hij onder meer onthult iedere dag een konijn te vermoorden omdat Tommy een vegetariër is.

[g.forum]

Lees ook:Edmund & Tommy over de besturing van Super Meat Boy
Lees ook:Tim uit Braid doet mee in Super Meat Boy
Lees ook:Super Meat Boy-shirts nu ook geschikt voor kleine mensen
Lees ook:Bandage Get!!! Super Meat Boy als driedimensionaal actiespel
Lees ook:Meat Boy Micro, Edmunds McMillen’s eigen Wario Ware-spelletje

4 reacties op “Citaat: Edmund McMillen (Super Meat Boy) over moeilijke spellen

  1. Berend Jan

    Moeilijke spellen, tsss speel een Monsterhunter tri das pas een old school hard core japans raar spel…
    .
    Heerlijk.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Shitbull55

      Of Hamsterz Party…

        /   Beantwoorden  / 
    2. Erik

      Monsterhunter Tri, tssss speel een Demon’s Souls dát is pas een old school hard core japans raar spel. ;)
      .
      (Okee, ik heb hem nog niet gespeeld maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat hij moeilijker is dan Demonssouls. En trouwens, Super Meat Boy is vast ook pittiger. Maar we zullen zien, ik ben wel blij dat Monster Hunter niet is versimpeld voor het Wii-publiek).

        /   Beantwoorden  / 
      1. Linkster/G.Tom

        Die developers zijn een beetje raar, maar als je een developer wil zien die onzin uitkraamt moet je eens naar Suda51 kijken :P

          /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.