Eerste trailer voor Lucidity, Lucasarts’ nieuwe platform/puzzelspel


Gisteren de screenshots, vandaag de eerste bewegende beelden van Lucidity. Lucasarts heeft een verrassend simpel concept bedacht: een meisje loopt door een platformlevel, jij helpt haar door gaten te dichten, bruggen te bouwen en trampolines te plaatsen. Door de constante tijdsdruk (Sofi staat nooit stil) en omdat je niet zelf bepaalt in welke volgorde de puzzelblokken op je af komen (rechtsboven zie je alleen wat de volgende wordt), heeft het bijna iets weg van een horizontale Tetris. Het getoonde level oogt overdreven simpel, maar het is niet moeilijk voor te stellen hoe het concept verderop steeds hectischer wordt. Ik ben aangenaam verrast. Bekijk deze aflevering van GameTrailers TV voor nog meer details. (Zoals dat het spel nog deze maand (!) uitkomt voor Xbox Live Arcade!)


Directe Link

[games.blog forum]

Lees ook:Dr. Katamari’s nieuwste spel op de Tokyo Game Show
Lees ook:De spelregels van Might & Magic: Clash of Heroes
Lees ook:Online spelletje: Tuper Tario Tros
Lees ook:Nieuwe trailer: Super Hypercube (PlayStation VR)
Lees ook:Polytron zegt iets over Fez

4 reacties op “Eerste trailer voor Lucidity, Lucasarts’ nieuwe platform/puzzelspel

  1. Berend Jan

    leuk dat tetris/lemmings/lostviking/lostwinds verhaal. Maar het ziet er vrij saai uit in mijn ogen, het mist vooral veel sfeer ik zie een tekenfilm achtig meisjes lopen maar mis het “Jeetje wat is dit gaaf” gevoel wat ik bij dat Wiiware hudson schaduw spel en bij dat vissersvrouw spel (:)) wel had.
    .
    Ik vind het iets te strak iets te gestyleerd niet ehhhhh rommelig genoeg ofzo… Wel een leuk concept natuurlijk…

      /   Beantwoorden  / 
  2. Mithrandir

    Volgens mij is dit een eerste level.
    Ik vind het best gaaf.

    Ik zie ook dat er meerdere wegen zijn. Zo zie je halverwege een stuk waar de speler ook 2 trampolines boven elkaar zou kunnen plaatsen om hogerop te komen.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Erik

    “Maar het ziet er vrij saai uit in mijn ogen,”
    .
    Ik denk dat dat inderdaad, zoals Mithrandir zegt, komt omdat dit een eerste level is. Het blijft natuurlijk afwachten of lucasarts het niet te casual heeft gehouden, maar als de druk wordt opgevoerd ziet het er volgens mij niet meer zo saai uit.
    .
    De graphics ogen hier en daar wat onaf, dat ben ik wel met je eens, maar als ik een Xbox had zou ik ‘m zeker wel willen proberen. Het verhaal zoals omschreven op gametrailers spreekt me ook wel aan. (Meisje realiseert zich dat haar oma op een dag dood zal gaan en droomt daar vervolgens iedere nacht over).

      /   Beantwoorden  / 
  4. Mindcircusnl

    Saai? Hmm, ze loopt wel wat traag maar ik kan me niet voorstellen dat er geen levels komen waar het meiske moet rennen. En die muziek…. Geniaal en zeer sfeerbepalend. Deze ga ik halen.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.