Spelers van het aankomende racespel Need For Speed: Carbon moeten niet alleen op de weg letten, maar ook op de reclameborden. In samenwerking met Microsoft zal EA in het spel actuele reclame gaan maken voor onder meer auto’s en films. Dankzij de internetverbinding wordt deze reclame regelmatig ververst.
De vorige aflevering van Need For Speed bevatten, net als veel andere games, alleen reclame die niet verandert. De overeenkomst tussen EA en Microsoft-dochter Massive maakt daar een einde aan. Need For Speed: Carbon is één van de in totaal vier spellen waarin de techniek gebruikt gaat worden. Daarnaast heeft EA ook nog een andere, maar gelijksoortige overeenkomst gesloten met IGA Worldwide, om ook de game Battlefield 2142 van dynamische reclameborden te voorzien.
EA heeft de financiële details van beide overeenkomsten niet bekendgemaakt. Volgens Reuters is er vorig jaar $55 miljoen verdiend aan ingame advertising, De voorspellingen voor 2010 lopen uiteen van $730 miljoen tot $2 miljard. Zeker is dat deze vorm van reclame maken een explosieve groei staat te wachten.
Of één en ander ook voor lagere prijzen voor de consument gaat zorgen is nog niet bekend.
Bron: ANP persbericht
Zie ook:
- Een echte Need For Speed: Carbon screenshot
- Need For Speed: Carbon trailer
Lees ook:Een echte Need For Speed: Carbon screenshot
Lees ook:Adverteren in games heeft weinig zin
Lees ook:Zoveel software verkocht Nintendo de afgelopen 12 maanden
Lees ook:MGS4 moet op eerste dag 1 miljoen keer verkopen wil Konami uit de kosten komen
Lees ook:Need for Speed: Carbon online vernieuwingen
klinkt zeker goed, en ook goed bedacht,
ik heb er wel vertrouwen in
Zolang ze het maar beperken tot dit soort (realistisch) spellen. Ik wil geen reclameborden voor coca cola in Hyrule.
nee precies, loop je lekker door een tempel en net een gevecht gehad met een oogbal, ga je naar de kamer waar je de boss sleutel ligt is de kist gesponserd en dus vol geplakt met lenen.nl…
Aan de andere kant; als ik Leen tegen zou komen, zou ik wel weten wat te doen met mijn zwaard
Battlefield 2142 speelt zich af in 2142… ik denk niet dat je reclame voor hedendaagse producten tegen zal komen in 2142, daar hebben ze het dus meteen verneukt. In NFS, andere racespellen, voetbalspellen, GTA en dat soort spellen zal het wel de mate van realiteit verhogen.
Ik denk dat veel bedrijven graag mogen denken dat ze in 2142 nog steeds zullen bestaan.
ik heb het ook gehoord over test drive unlimited