Categorie: "Virtual Console"

Hanabi Festival! Japanse spellen in PAL winkelkanaal


Droom ik, of heeft Nintendo vannacht écht Super Mario Bros. 2 (de Japanse versie) en Mario's Super Picross (alleen in Japan uitgekomen) aan het winkelkanaal toegevoegd? Iemand zal me moeten knijpen want ik geloof nog steeds mijn ogen niet. Hoevaak hebben we allemaal niet gedacht dat Nintendo gewoon het lef zou moeten hebben om Japanse spellen ook in Europa aan te bieden? Niet voor de casual gamers maar juist voor de hardcore videogame-nerds die daar al zolang op hopen. Desnoods gewoon met Japanse schermteksten, het maakt ons niet uit en het hoeft Nintendo bijna niks te kosten.

Sin & Punishment komt naar (Japanse en Australische) Virtual Console


Volgens Nintendo's officiële lijst met Japanse Virtual Console releases, is Treasure's zeer gewilde N64-shooter Sin & Punishment onderweg naar het Wii Winkelkanaal. Omdat het spel zo zeldzaam is (en oorspronkelijk alleen in Japan is verschenen) is dit één van de meest aangevraagde spellen voor het winkelkanaal, waarbij iedereen uiteraard hoopt dat het ditmaal ook in andere regio's wordt uitgebracht.

Super Metroid bijna gereed voor Virtual Console


Super Metroid. Volgens sommige mensen is dit het beste spel ooit gemaakt. Volgens mij is het in ieder geval de beste Metroid ooit gemaakt en hij komt naar de Virtual Console! Heel snel! Nintendo heeft het titelscherm en twee screenshots al op hun servers gezet voor de spelpagina in het winkelkanaal (bekijk ze zelf: Titelscherm, Screenshot 1, Screenshot 2), altijd een teken dat de releasedatum niet meer ver weg is. Die zou dan mooi kunnen samenvallen met de release van Metroid Prime 3 op 27 augustus.

Bij ons in Europa verschijnt Metroid voor de Wii op 26 oktober. Trek zelf de conclusie maar dat Super Metroid dan misschien óók in oktober naar onze Virtual Console zou kunnen komen.

Bron: Game|Life

Zie ook:
- Sinds gisteren ondersteunt Wii ook toetsenborden
- Reminder: niet vergeten Paper Mario te downloaden

Reminder: niet vergeten Paper Mario te downloaden


Als je het gisteren al niet gedaan hebt, dan wordt het nu toch echt tijd om Nintendo64-spel Paper Mario te downloaden uit het Winkelkanaal. Destijds kraaide er geen haan meer naar omdat de PlayStation 2 al uit was en de GameCube al aangekondigd en de Nintendo64 dus al zo goed als dood. Eén van de allerbeste spellen die er ooit voor zijn gemaakt ging dankzij die slechte planning ongemerkt aan de meeste mensen voorbij. Hoogste tijd voor een herkansing!

F-Zero X (Virtual Console) gameplay beelden


O wat hou ik toch van F-Zero! Nadat ik de afgelopen drie dagen al twee keer eerder over F-Zero X op de Virtual Console heb geschreven, kon ik de verleiding niet weerstaan om ook deze gameplay montage van gametrailers hier te plaatsen. Om de laatste twijfelaars over de streep te trekken, zullen we maar zeggen.

Mijn volledig miniserie over F-Zero X gaat dus als volgt:
- Over X en GX
- De X-Cup, waar F-Zero zijn eigen banen ontwerpt
- Dit verhaal

De X-Cup, waar F-Zero zijn eigen banen ontwerpt


Wat is dit? Een verhaal dat daadwerkelijk verder gaat waar ik de vorige keer was gebleven? En het duurde niet eens langer dan een week? En dat alles zonder dat ik plotseling aan een ander spel ben begonnen? (Sorry Eledees, Twilight Princess, Story of Thor, Lost In Blue en Contact. Ik speel jullie ook nog weleens uit. Ooit).

Over X en GX


Pas na vier jaar F-Zero GX gespeeld te hebben (nog steeds het beste racespel dat ooit is gemaakt, laat niemand je iets anders wijsmaken), begin ik met terugwerkende kracht in te zien wat er destijds zo goed was aan F-Zero X, de voorganger van GX.

Nieuw van Nintendo: filmpjes van oude spellen


Op haar Amerikaanse site biedt Nintendo sinds kort filmpjes aan van alle spellen die op de (Amerikaanse) Virtual Console zijn te downloaden. Blijkbaar vanuit de gedachte dat mensen een spel eerst in actie willen zien voordat ze hun geld er aan uitgeven. Ieder filmpje duurt ongeveer 30 seconden en bestaat uit het titelscherm van het spel plus wat gameplay-beelden.

Op z'n best is dit een teken dat Nintendo de klok heeft horen luiden, maar de klepel nog lang niet weet te hangen. Filmpjes zijn een goed begin, maar waarom staan ze in hemelsnaam op Nintendo's homepage en niet gewoon in het winkelkanaal waar ze thuishoren? Waarom duren ze zo kort en waarom huurt Nintendo geen professionele schrijver in die de beelden van nuttig commentaar voorziet? Dan zouden de filmpjes misschien ook echt helpen om meer spellen te verkopen.

En ik hoef vast niet te zeggen dat ik nog veel liever gratis demo's zou downloaden om een spel eerst uit te kunnen proberen.

Bron: Nintendo
(Oh pardon, het is vast puur toeval dat ik precies naar dat filmpje link)

Zie ook:
- Verkoopcijfers Virtual Console remmen af
- Legend of the Mystical Ninja, Punch-Out!, Dragon's Curse

4 mei 2007: The Story Of Thor


Volgens mij gaat het niet goed met me. Toen ik vanmorgen wakker werd realiseerde ik me tot mijn schrik dat ik de afgelopen weken meer tijd heb besteed aan het schrijven over spellen die nog uit moeten komen, dan aan het daadwerkelijk spelen van mijn eigen spellen. Dat kon zo niet langer. En dus heb ik me weer eens voorgenomen om iedere dag tenminste één keer een spel te spelen en daar iets over te schrijven.

Trouwe lezers zullen doorhebben dat dit niet bepaald m'n eerste poging is om zoiets te doen. Ik geef dan ook geen enkele garantie dat ik het deze keer wel langer dan een dag ga volhouden.