Hoe LittleBigPlanet 2 je gaat helpen de leuke levels te vinden


“The number one thing we missed in LittleBigPlanet was how you advertise levels you spent a weekend making,” says Evans. “You had to sit on a forum and ask people to search for your level or PSN ID.”

Maar geen nood, ook daar wordt aan gewerkt. Alex Evans van Media Molecule legt uit hoe het in LittleBigPlanet 2 makkelijker wordt om de coole levels te vinden. Onder andere door bouwers meer mogelijkheden te geven om hun levels te adverteren. In plaats van één planeet met levels van iedereen, krijgen bouwers hun eigen planeet die ze zo aantrekkelijk mogen maken als ze zelf willen. De tweede verbetering is de mogelijkheid om je te abonneren op de stream van wat Media Molecule “journalisten” noemt. Aangezien het hearten uit het eerste spel er alleen maar voor zorgde dat een klein groepje levels zo populair werd dat ze eeuwig op de voorste planeet bleven plakken (het ‘App Store effect’ aldus Evans), gaat Media Molecule nu de nadruk leggen op spelers die actief op zoek gaan naar nieuwe levels. Het wordt een soort miniatuur-versie van Twitter. Abonneer je op de juiste mensen (zodat je automatisch ziet wat ze gespeeld hebben en wat ze ervan vonden) en je krijgt een constante stroom van toffe nieuwe levels. De verwachting is dat er naast populaire creators nu ook populaire “journalisten” ontstaan. Mensen met een goede smaak die niet alleen die flauwe levels aanbevelen waar je even snel vijf trophies kunt verdienen.

[g.forum]

Lees ook:Nog één grote LittleBigPlanet onthulling
Lees ook:Een baan vinden dankzij LittleBigPlanet, deze jongens deden het
Lees ook:Grote update voegt Online Creatie toe aan LittleBigPlanet
Lees ook:Eén miljoen LittleBigPlanet levels
Lees ook:Afbeeldingen importeren naar LittleBigPlanet lijkt iets dichterbij

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.