3D Dot Game Heroes, de eerste drie minuten


Zal ik ooit genoeg krijgen van 3D Dot Game Heroes-gameplayfilmpjes? Waarschijnlijk pas op de dag dat ik het spel zelf kan spelen. Volgens GameTrailers komen deze beelden allemaal uit het begin van het avontuur. Een samenvatting van de eerste missie. Het lijkt wederom zoveel op Zelda dat ik bijna verbaasd was door de draak op het einde van het filmpje. Want wat doet de eindbaas van dungeon 1 zomaar in de bovenwereld van Hyrule?

Andere leuke details:

- Grasplukjes die ondanks de 3D graphics maar twee frames aan animatie hebben.

- Gevaarlijke konijntjes die doen denken aan The Rabbit of Caerbannog.

- Vijanden die uit elkaar spatten in een wolk van pixels.

- Ouderwetse moeilijkheidsgraad. Die twee standbeelden maken erg onvoorspelbare sprongen.

Wat From Software hopelijk nog verbetert voor de Westerse release:

- De interface. Met z’n transparante balkjes en die vloekende combinatie van een 8-bit lettertype met realistische PS3-symbooltjes ziet 3D Dot Game Heroes eruit als een budgetgame, terwijl dat nergens voor nodig is. Demon’s Souls had ook al last van zo’n lelijke interface.

[games.blog forum]

Lees ook:Trailer van het jaar: 3D Dot Game Heroes
Lees ook:Nieuwe Rabbids Go Home-trailer (geen spelbeelden)
Lees ook:3D Dot Game Heroes, herken je deze laadschermen?
Lees ook:Eerste teaser-trailer Rabbids Go Home
Lees ook:Tweede Dot Game Heroes-trailer: eindbazen en grote zwaarden

8 reacties op “3D Dot Game Heroes, de eerste drie minuten

  1. Gulzt

    Gaaf :) Inderdaad lelijke interface.
    Maar wat is er mis met die van Demon’s Souls?
    En waarom ontwijk je m’n vragen over die game?!

      /   Beantwoorden  / 
    1. Kikujiro

      Wat een rare interface inderdaad. Net alsof die op het laatste moment bedacht hebben, omdat niemand zin had daar aan te beginnen.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Erik

        En toch is het spel in Japan met deze interface uitgebracht. Raar voor een spel waar verder zo zorgvuldig (die laadschermen!) over de presentatie is nagedacht.

          /   Beantwoorden  / 
    2. Erik

      Wat? Vragen? Waar dan? Ik ontwijk niks bewust!
      .
      Wat de interface-betreft, nou ja hetzelfde probleem als Dot Game Heroes eigenlijk. Het is maar een detail natuurlijk, maar dat item/wapen-selecteer kruis linksonder in beeld bestaat ook uit vier lelijke transparante vakjes.
      .
      Voorbeeld:
      http://s23.photobucket.com/albums/b363/jazzking2001/demons%20soul/1121demon03.jpg
      .
      Had wel iets eleganter gekund, maar gelukkig ben ik meestal zo druk met overleven dat ik me er tijdens het spelen niet aan stoor. ;)

        /   Beantwoorden  / 
  2. Kikujiro

    Wow… die reflectie in de vloer en schittering van het water. Dit is toch een PSN game of niet?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Nope, blu-ray release. Dat water viel me bij de allereerste trailer al op. Ik heb water nog nooit zo overdreven zien schitteren maar toch ziet het er op één of andere manier heel erg realistisch uit. Ik ben benieuwd of je ooit een zwemuitrusting vind voor een onderwaterdungeon. :p

        /   Beantwoorden  / 
  3. Linkster/G.Tom

    octorok!

      /   Beantwoorden  / 
  4. Kars

    dit is inderdaad bijna zelda gemaakt van legoxD Ik vind het geniaal bedacht. Maar ik heb nog steeds geen PS 3 dus dat wordt weer janken;)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.