Indie ontwikkelaar Cactus kondigt Hotline Miami aan voor pc, Mac en “consoles”


Dus het lijkt erop dat de Zweedse indie-gamedesigner Cactus (Jonatan Söderström) op het punt staat zijn eerste commerciële spel uit te brengen. Na meer dan 40 gratis spelletjes werd Hotline Miami deze week niet alleen aangekondigd voor pc en Mac, maar ook voor “spelcomputers”. Er is zelfs al een uitgever gevonden die het aandurft om het grote publiek bloot te stellen aan Jonatan’s bizarre hersenkronkels. Die arme console-bezitters hebben geen idee wat hen te wachten staat.

In Hotline Miami mag je meemaken hoe een mysterieuze stem opdrachten inspreekt op je antwoordapparaat. Gruwelijke opdrachten. Opdrachten waarbij je mensen moet verminken. De onderstaande trailer is dan ook extreem geweldadig, al zijn de graphics ouderwets genoeg om niet echt schokkend over te komen. In feite lijkt Hotline Miami met al die flikkerende neonkleuren en langsvliegende high scores net een onschuldig arcadespelletje. Het is een verontrustend contrast en Cactus belooft op zijn blog voor spelers die zich erin willen verdiepen een “interesting and thought out story.” (Al schrijft hij ook dat spelers die alleen willen schieten wat hem betreft gewoon alle cutscenes mogen overslaan).

http://youtu.be/Nv-XCM8sies

Kijken op YouTube

[g.forum]

Lees ook:Indiegame Hotline Miami naar PS3 en Vita
Lees ook:Kijk dit: prachtige indiegame Radio the Universe
Lees ook:Online spelletje: Fix-It Felix Jr.
Lees ook:No More Heroes spin-off Travis Strikes Again aangekondigd
Lees ook:GameMaker Studio tijdelijk gratis verkrijgbaar

0 reacties op “Indie ontwikkelaar Cactus kondigt Hotline Miami aan voor pc, Mac en “consoles”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.