Super Mario Maker door de ogen van Jeremy Parish

dailymario
Gamesjournalist Jeremy Parish houdt een videodagboek bij over zijn ervaringen in Super Mario Maker. Het uiteindelijke doel: een écht goed level maken.

Dat is interessant omdat Parish door de jaren heen ontzettend veel heeft geschreven over level-design. Bijvoorbeeld op de website Anatomy of Games, waar hij oude spellen level voor level uitpluist. In de hoofdstukken over Super Mario Bros. wordt ieder blokje geanalyseerd, tot je precies begrijpt waarom de ontwerpers het daar plaatsten en hoe het level er beter van wordt. Sinds Jeremy’s analyse bekijk ik het spel met andere ogen.

Je zou denken dat iemand die zich jarenlang in dit onderwerp verdiept zelf ook goede levels kan bouwen, maar dat valt tegen. Het level van vandaag zit vol beginnersfouten en ziet er eigenlijk vooral irritant uit. Het wordt interessant om te zien hoe zijn ontwerpen de komende 2 weken verbeteren. (Of hoe ze juist niet verbeteren, maar dat kan ook interessant zijn). Een betere preview kan ik me nauwelijks voorstellen.

Dus hup, allemaal naar USgamer voor het eerste filmpje. Als het goed is wordt er iedere dag een nieuwe toegevoegd.

Neo-games.blog forum

Lees ook:Touch Mushy, Get Dizzy in Super Mario Maker
Lees ook:Super Mario Maker – E-4: Pipes O’Plenty
Lees ook:Bestuur een Mercedes-Benz in Super Mario Maker
Lees ook:Super Mario Maker – Doghouse
Lees ook:De nieuwe Super Mario Galaxy filmpjes van 8 november

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.