Het probleem met Flip’s Twisted World


Dit interview met de makers van Flip’s Twisted World is pijnlijk om naar te kijken. Zij denken dat ze “the next big thing” hebben gemaakt, het spel waar alle Wii-bezitters op zitten te wachten. Wij zien meteen dat Flip een flop wordt. En het komt allemaal door de vormgeving. Door die goedkope glimmende bomen en door die suffe tovenaarsleerling met zijn generieke gezicht. Je schaamt je gewoon om een spel met zo’n hoes af te rekenen. Doodzonde, want het concept is echt interessant. In Super Mario Galaxy viel Mario nooit van planeten af omdat de wereld automatisch met hem meedraaide. In Flip’s Twisted World kantel je de wereld zelf met de Wii afstandsbediening. Zo wordt een simpel platfomlevel opeens een uitdagende puzzel. Zoek de juiste route maar pas op dat je de grond niet onder Flip’s voeten vandaan flipt. Met de sfeer van een serieus avonturenspel (Zelda, Ico, Monster Hunter) had Flip’s Twisted World allang op het verlanglijstje gestaan van iedere hardcore Wii-bezitter. Zoals het er nu uitziet lijkt Flip eerder voorbestemd voor  de budgetbak. Wie weet vissen we hem er op een dag weer uit voor tien euro.

[g.forum]

Lees ook:Majesco’s nieuwste platformspel lijkt wel wat op Super Mario Galaxy
Lees ook:Super Mario Maker – Gravity Flip
Lees ook:Mighty Flip Champs (DSiWare puzzelspel) nu verkrijgbaar in Europa
Lees ook:Kijk dit: 3D levels in 2D shoot’em up Flip the Core
Lees ook:Hero Core: een shoot’em up als avonturenspel

4 reacties op “Het probleem met Flip’s Twisted World

  1. Afello

    Waarom zetten ze dit soort mensen voor een autocue ipv ze lekker zelf hun verhaal te laten doen? Nou ja, anyway, ik vind het iig al minder generiek en karakterloos als dat andere platformspel voor WiiWare waar je laatst iets over had. Maar ben het met je eens dat ook Flip niet eigenzinnig genoeg is. De levels die ik trouwens wel heel leuk vind om te zien zijn ook gelijk de levels die mij eigenlijk heel veel doen denken aan Mario Galaxy… wat vast niet hun bedoeling was. Ach ja…

      /   Beantwoorden  / 
    1. Gulzt

      lol inderdaad, die autocue haalt alle overtuigskracht weg.

        /   Beantwoorden  / 
  2. Teun

    Ziet er inderdaad suf uit. En het flippen gaat dus in hoeken van 90%? Dan heb je die Wii-remote echt niet nodig. Ik heb een broertje dood aan platformspellen voorbij je continu over een richel moet lopen. Zien ze dan niet dat het level concept uit Mario 64 nog steeds zou werken?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Ik weet niet precies wat je met richels bedoelt, maar persoonlijk heb ik juist genoeg van het Mario 64-concept. En dan bedoel ik die open levels die je zes keer speelt om steeds een ander doel te halen. Ik zie liever ‘van A naar B’ spellen waarbij je hindernissen overwint om door te gaan naar een volgend level.
      .
      Ben het wel met je eens dat het nog leuker zou zijn om het kantelen van de wereld 1 op 1 te koppelen aan de bewegingen van de Wiimote. Het kantelen zoals het nu gebeurt kan net zo goed met een normale controller.
      .
      Maar goed, ik vind het dus gewoon zonde van de vormgeving. Als het er beter uitzag zou het veel meer aandacht genereren. Het is net als met die amateuristische oplees-teksten: dit bedrijf heeft gewoon geen verstand van dingen op een aantrekkelijke manier presenteren.

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.