Hey kids, vanmorgen heb ik weer tegen Bowser gevochten. Waarschijnlijk zijn jullie hem ook allemaal al één of twee keer tegengekomen. Wat mij vooral opviel aan het gevecht was dat dit de eerste keer is dat Bowser rechtstreeks door Mario wordt aangevallen. Al zolang als ik me kan herinneren heb ik bruggen onder zijn voeten laten verdwijnen, Mecha-Koopa's naar zijn hoofd geslingerd of hem via zijn staart tegen bommen aan gegooid. En dat zijn allemaal indirecte aanvallen. In dit spel mept Mario hem voor het eerst helemaal zelf bewusteloos. Het voelt eigenlijk best goed.
Máár, voordat het zover is moet Bowser wel eerst verzwakt worden en daarvoor heb je toch de omgeving weer nodig. Ik zal niet verklappen hoe dat precies gaat, maar wees gerust dat dat gedeelte heel erg aanvoelt als het échte gevecht. Ik moest op een grappige manier gebruik maken van Super Mario Galaxy's unieke eigenschappen en ik vond het een tof gevecht. Leuker dan de gevechten in Mario 64, maar dat komt ook omdat ik Bowser daar altijd net náást de bom gooide.
Na afloop vertelde Rosalina dat we nu genoeg sterren hadden verzameld om Princess Peach te gaan redden. Maar ik ben bang dat ze nog wat langer geduld moet hebben. Er zijn hier nog minstens vijf galaxies waar ik nog helemaal niet geweest ben! De lat om in het laatste level te komen had best wat hoger gelegd mogen worden.
Zie ook:
- Over Freezeflames en Dusty Dunes
Lees ook:Dit is wat ik noem een New Super Mario Bros filmpje
Lees ook:Aftellen naar New Super Mario Bros, dag 12
Lees ook:Gametrailers bespreekt Bowser´s Inside Story
Lees ook:Het Pokémon Dagboek dag 95: Lang leve mijn Pokémon!
Lees ook:Paper Mario voor een dichte deur
116!!!!!!!!!!
ja, maar sunshine was niet zo moeilijk, maar mount coronet zelf vond ik heel pittig! vooral het stuk met die boot…
Gewoon doorgaan tot 120, nadat je Bowser verslagen hebt kan je gewoon doorspelen en heb je ook speciale missies erbij d.m.v. die vliegende meteoren
Dat stuk met de boot was inderdaad best irritant, maar dat had verder weinig met een Mario platformspel te maken. Een goed laatste level zorgt ervoor dat je alle dingen die je in het spel hebt geleerd nog één keer goed kunt gebruiken om door het moeilijkste level van het spel heen te komen.
Maar als je in het laatste level plotseling iets totaal anders moet doen, tja… dan kan het nog zo lastig zijn, het blijft een beetje een flauwe manier om het spel af te ronden.
ik denk dat ze de lat om peach te redden expres laag hebben eghouden om het spel toegankelijk te maken voor iedereen, de echte diehards kunnen daarda nog door met alle sterren verzamelen, en dat is denkik de echte uitdaging. En daarna natuurlijk nog als luigi ^^
bouwzer zal wel pijn hebben!!!
bel snel 112!!! ik heb een blauwe plek
ik vind die orchestrale muziek en die koorzang bij die bowsergevechten echt wel om huiveringen van te krijgen
ik heb nu 5 sterren. met luigi
Dat van die lat hoger leggen ben ik het helemaal mee eens.
Zit nu net rond de 40 sterren maar na het uitspelen van de de kitchen waren alle galaxies uit de bedroom al beschikbaar (als ik zou willen kon ik daar zo bowser gaan doen :-S ) Beetje vreemd als je het mij vraagt.
Maar dat is de tol die wij gamers moeten betalen omdat Ninty op de casual gamer mikt, jammer (had dan een keuze simple of normal/hard ingebouwd, waarbij simpel minder sterren vereist om door te gaan of zo iets)
met new super mario(of hoe dat ook heet) voor de ds doe jet ook zelf XD