Citaat: Eurogamer over Alice In Wonderland (DS versie)


“It’s far more than just the usual boring team puzzles – at no point do you have to get one character to stand on a switch while the other runs through a door.”

Zou het dan echt? Hoort Alice In Wonderland voor de Nintendo DS bij dat selecte groepje platform/puzzelspellen dat alles goed doet? Eurogamer enige punt van kritiek is de besturing. Ontwikkelaar Étranges Libellules wilde per se dat het hele spel met alleen de stylus gespeeld kan worden. Gevolg is dat vooral de gevechten onnodig ingewikkeld zijn, met lastige combinaties van lijntjes trekken en op het scherm tikken. Daar staat tegenover dat de puzzels echt heel creatief klinken. Eén personage kan de tijd terugspoelen en bijvoorbeeld ingestorte bruggen repareren. Iemand anders kan de zwaartekracht omkeren en de Mad Hatter kan zelfs het perspectief van de spelwereld veranderen – Super Paper Mario-stijl. Eurogamer noemt het net iets te makkelijk, maar dat lijkt me indachtig die gevechten eerder een voordeel… zolang je het niet erg vind om in een paar uur frustratievrij door het hele spel heen te rollen. Ik denk dat ik deze maar eens ga aanschaffen.

[g.forum]

Lees ook:Online spelletje: Red Remover
Lees ook:Alice in Wonderland op de DS, geen gewoon licentiespel
Lees ook:Eurogamer’s favoriete IndieCade spellen
Lees ook:Online spelletje: Epsilon
Lees ook:Fairytale Fights is schattig en bloederig

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.