Sinds de eerste Lego Star Wars uit 2005 volgen alle Lego-spellen min of meer dezelfde formule: toegankelijke hack-and-slash platformers voor 1 of 2 spelers. Zelfs het ambitieuze toys-to-life-project Lego Dimensions ziet er ongeveer hetzelfde uit.
Maar waarom eigenlijk? Zouden andere genres niet minstens even leuk zijn met Lego-poppetjes in de hoofdrol? Zoals first person shooters? In dit filmpje geeft animator Andrew McMurry zijn visie op hoe een paar bekende schietspellen eruit zouden zien met Lego-graphics. En ik moet zeggen: dat is behoorlijk overtuigend. Deze beelden van Lego Portal, -BioShock, -Skyrim en -Counter-Strike smaken allemaal naar meer. Misschien moet Traveller’s Tales (sinds 2005 de vaste Lego-ontwikkelaar) hier toch eens mee experimenteren.
Lees ook:Kijk dit: een Doom-level van Lego
Lees ook:Iemand heeft Rapture (BioShock) nagebouwd in Lego
Lees ook:Nieuwe trailers Lego Universe
Lees ook:Officiële Lego Batman trailer
Lees ook:Gears of War als stop-motion Lego-animatie