Hobby-programmeur maakt first person Pikmin 2

Kijken op YouTube
Twee redenen om deze video te bekijken:

  • Het is leuk om Pikmin 2 eens vanuit een ander perspectief te zien. De 13 jaar oude graphics blijven niet helemaal overeind, maar je krijgt toch een beetje de illusie van een piepkleine astronaut die door een reusachtige insectenwereld wandelt. (Spoel door naar de tiende minuut als je alleen geïnteresseerd bent in dit eindresultaat).
  • Modder Scruffy legt stap voor uit hoe hij de broncode van Pikmin 2 heeft aangepast. Het is zo’n duidelijk verhaal dat je bijna het gevoel krijgt dat je zelf ook best GameCube-spellen kan modden. Bovendien begrijp je na afloop van dit filmpje ook iets beter hoe Nintendo de oorspronkelijke (third person) camera heeft geprogrammeerd. Het is fascinerend om te zien hoeveel trucjes er nodig te zijn om de actie in beeld te brengen op zo’n manier dat spelers er niet over na hoeven denken.

Neo-games.blog forum

Lees ook:Nieuwe trailer Hey! Pikmin (3DS)
Lees ook:New Play Control: Pikmin 2 trailer
Lees ook:Ouderwets knokken in Nintendo’s Pikmin Adventure-minigame
Lees ook:Nintendo bijna klaar met Pikmin 4
Lees ook:GameCube klassiekers opnieuw uitgebracht voor de Wii

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.