Geschrapte Zelda-scene op hele oude screenshot

zelda1stperson
Wist je dat The Legend of Zelda oorspronkelijk alleen zou bestaan uit ondergrondse kerkers? Geen bovenwereld, maar 9 losse levels die spelers achter elkaar kregen voorgeschoteld. Gelukkig kwamen de ontwerpers op tijd tot inkeer. Zonder Hyrule was Zelda nooit zo’n legendarisch spel geworden, en hadden al die fantastische vervolgen misschien niet eens bestaan. Geen bovenwereld = geen Breath of the Wild!

Deze informatie is op zich niet nieuw, maar er is nu wel voor het eerst een screenshot opgedoken uit die oer-versie van Zelda. Op dit plaatje, uit het Japanse boek Hyrule Encyclopedia, zie je het overgangsscherm tussen twee kerkers. Een korte first person scene waarin Link naar de ingang van het volgende level loopt. Ik zie het primitieve 3D-effect al bijna voor me: de stenen die diagonaal omlaag schuiven terwijl de zwarte ingang stap voor stap groter wordt.

Ik ben blij dat het niet is doorgegaan, maar wel fascinerend om nu toch een glimp op te vangen van Nintendo’s oorspronkelijke plan.

Neo-games.blog forum

Lees ook:Kijk dit: Nintendo onthult Zelda voor de Wii U
Lees ook:De allerlaatste Legend of Zelda-geruchten
Lees ook:Zelda retrospective deel 6: Zelda tijdlijn
Lees ook:Over de ronddraaiende vuurbalken in Super Mario Bros.
Lees ook:Nieuwe Zelda voor de 3DS, vervolg op ALTTP

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.