Double Dragon II naar de Wii Virtual Console


De Wii Virtual Console, wanneer heb ik daar voor het laatst over geschreven? Ik dacht dat alle interessante spellen al jaren geleden waren heruitgebracht. De updates werden ook steeds minder regelmatig en het leek alsof Nintendo wel klaar was met dat hele Winkelkanaal. Maar zie, retro-fans mogen hun Wiimotes deze week toch weer even afstoffen voor de release van Double Dragon II: The Revenge. Ik verkeerde in de veronderstelling dat die licentie voorgoed was verloren omdat zowel de ontwikkelaar (Technōs) als de uitgever (Acclaim) inmiddels failliet zijn, maar blijkbaar is er toch een oplossing gevonden. Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!

Double Dragon II vond ik vroeger de beste beat’em up aller tijden. Ik moet daar wel bij zeggen dat het in die tijd ook de enige beat’em up was die ik kende, maar inmiddels weet ik dat “The Revenge” algemeen wordt beschouwd als een van de betere spellen in het genre. De besturing was soepel (met slechts twee actieknoppen kon je verbazingwekkend veel aanvallen uitvoeren), er was een co-op stand voor twee spelers en het avontuur was verrassend gevarieerd. Andere beat’em ups speelden zich vooral af op straat, maar Double Dragon II had levels in een vliegende helikopter, op een booreiland, in een ondergronds fort, in een dichtbegroeid bos en in een mysterieuze tempel. Er waren zelfs een paar (krankzinnig moeilijke) platformlevels. En dankzij een speciale coprocessor in de cartridge was het ook nog een van de mooiste spellen op de NES. Geen idee hoe goed die ervaring 23 jaar later overeind blijft, maar ik weet al wat ik aanstaande donderdag ga downloaden.

http://youtu.be/HzcosSn48cI

Kijken op YouTube

Lees ook:Double Dragon IV met 8-bit pixelgraphics
Lees ook:WayForward werkt aan nieuwe Double Dragon voor XBLA en PSN
Lees ook:Dragon Quest Monsters: Joker – video preview
Lees ook:Van de makers van Odin Sphere en Muramasa: Dragon’s Crown voor PS3 en PSVita
Lees ook:Dragon Quest 4, 5 & 6 naar de DS

2 reacties op “Double Dragon II naar de Wii Virtual Console

  1. Berend Jan

    hoe mooi was het dat de bovenste rij van je beeld meescrolde onderaan het beeld…
    .
    En die rare schuine kanten bij het springen maakten het te moeilijk.
    .
    A+B voor springen A+B A+B voor springen en draaikick in de lucht…
    .
    Heerlijk spel dat DD2 maar ik ga het niet kopen volgens mij zijn mijn Wii punten op… ik wil wel graag een 3DS versie van deze classic dat lijkt me geweldig. Die decors zijn prachtig voor een 3d makeover…
    .
    .
    .
    .
    Zal wel in 2020 gebeuren als de 4DS bijna uit is :)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Erik

    Oh shit ja, die Wii punten. Ik was even vergeten dat dat niet is gekoppeld aan je 3DS eShop-account. In dat geval vrees ik dat ik hem ook niet ga downloaden. Ik heb geen idee waar ik de resterende Wii Points aan moet besteden als ik nu nog zo’n puntenkaartje ga kopen. Dan zoek ik liever een tweedehands NES-cartidge op marktplaats ofzo.
    .
    Ik wist trouwens meteen wat je bedoelde met die bovenste rij aan de onderkant van het beeld. Wel meer NES-spellen hadden daar soms last van, maar ik heb het nooit meer zo extreem meegemaakt als in DD2. En ja dat springen was wel lastig, maar ik heb dat spel vroeger zo ontzettend vaak gespeeld dat het op het laatst nooit meer fout ging.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.