Categorie: "PC"

Tweede Fallout 3 uitbreidingspakket komt op 24 maart

Ik ken minstens één games.blog-lezer die hier niet blij mee zal zijn: Bethesda heeft laten weten dat ‘The Pitt‘, Fallout 3′s tweede downloadbare uitbreidingspakket, verkrijgbaar is vanaf 24 maart… voor de Xbox 360- en pc-versies van het spel. De PlayStation 3 wordt, net als twee maanden geleden bij Operation: Anchorage, om onduidelijke redenen overgeslagen.

The Pitt speelt zich af in de verwoeste ruïnes van de Amerikaanse stad Pittsburgh, waar gemuteerde slaven worden onderdrukt door een klein groepje sadistische eigenaars. Om de stad binnen te komen moet de hoofdrolspeler al zijn uitrusting inleveren en zich voordoen als een ontsnapte slaaf.

[games.blog forum]

Take Two begint BioShock 2 promotie-campagne: there’s something in the sea

Het spel is er nog lang niet, maar Take-Two is toch alvast begonnen met de promotiecampagne voor BioShock 2: Sea of Dreams. Op de oh zo mysterieuze teasersite kun je lezen over de ontvoering van een zevenjarig meisje door een ‘grote man met mijnwerkershelm’ terwijl de lokale strandjutter een paar dagen later deze vreemde pop op het strand vond. De politie verklaart hem voor gek, maar J. Lynch is ervan overtuigd dat er een verband is.

Ondertussen kwam een lezer van Kotaku de onderstaande poster tegen op een lantaarnpaal bij hem in de buurt. Een mysterieus rood licht in de zee huh? Als dat maar goed afloopt.

Mightier

^ Mightier, een gratis indiegame voor de PC. Ik heb erover gelezen, ik kende de screenshots, maar pas nu ik deze trailer heb gezien begrijp ik wat dit spel zo speciaal maakt. Het is misschien een beetje omslachtig, zo met een printer en een webcam, en erg uitdagend ziet het er ook niet uit, maar het werkt wel! Het lijkt wel magie. Eventueel kun je Mightier hier downloaden, maar neem in ieder geval de moeite om even dit filmpje te bekijken.

[games.blog forum]

PopCap komt naar je toe in 2009

Met Peggle, Zuma en Bejeweled is PopCap nu al één van de succesvolste uitgevers ter wereld, maar als we dit interview mogen geloven gaat het hek in 2009 pas echt van de dam. Met Peggle op Steam wisten ze vorig jaar al een paar hardcore gamers te bereiken, maar dit jaar komen PopCap’s spellen naar vrijwel ieder denkbaar platform (met uitzondering van, vreemd genoeg, de Wii). Peggle verschijnt binnenkort voor Xbox Live, iPhone en Nintendo DS. Het PlayStation Network krijgt ‘meerdere PopCap spellen’ terwijl later dit jaar ook Bejeweled Twist en Bookworm worden geport naar de DS.

Tegenover Forbes doet directeur Grag Canessa bovendien iets wat zijn bedrijf normaal gesproken nooit doet: hij licht alvast een tipje van de sluier over PopCap’s volgende grote hit. En hou je vast, het is erger dan je denkt. Met Plants vs. Zombies zet PopCap later dit jaar zijn eerste voorzichtige stapjes in het nu al zo verslavende Tower Defense-genre (“het combineert real-time strategy, tower defense en ruilkaartspellen – maar wel binnen een casual context.”) Zeg maar ‘dag’ tegen je vrije tijd!

[games.blog forum]

En zo ziet Overlord II eruit

En dit is de eerste officiële trailer van Overlord II, het échte vervolg op Overlord. Dit spel wordt (in tegenstelling tot de Wii-versie) gewoon ontwikkeld door Triumph Studios in Delft, net als het origineel. Veel is er nog niet over bekend. De makers hinten vooral dat het vervolg groter en uitgebreider moet worden, met meer variatie en intelligentere minions waar je een hechtere band mee voelt. Je kunt je kwaadaardige hulpjes nu zelfs namen geven en als één van hen onverhoopt sterft kun je hem op het kerkhof weer tot leven wekken. De trailer ziet er mooi uit, al hoop ik wel dat het goed afloopt met die zeehond!

American McGee’s Alice krijgt een vervolg

Er komt een vervolg op American McGee’s Alice. Het originele pc-spel uit 2000 was een duister avontuur waarin de beroemde Alice, na tien jaar opgesloten te zijn in een gekkenhuis, terugkeerde naar Wonderland. Over het vervolg (dat wordt ontwikkeld voor pc, PlayStation 3 en Xbox 360) is nog vrijwel niets bekend. American McGee zegt dat EA hem volledige creatieve vrijheid heeft gegeven en EA zegt dat American McGee grootse plannen heeft voor dit nieuwe spel. Voor wat het waard is, de eerste concept art ziet er alvast heerlijk bizar uit. Klik op Lees Verder voor de volledige afbeelding.

Nieuwe trailer van FUEL, het grootste racespel ooit

Het schijnt dat Burnout Paradise zich alles bij elkaar afspeelde op een gebied van ongeveer 77 vierkante kilometer.

FUEL, de nieuwe sandbox racer van Codemasters, beslaat volgens de makers een oppervlakte van 12.949 km². Dat zijn bizarre afmetingen (ongeveer een kwart van Nederland, om een idee te geven). Je vraagt je af hoe Codemasters al die ruimte in hemelsnaam op een interessante manier wil invullen. Het helpt dat het spel zich afspeelt in een Mad Max-achtige toekomst (waar de mensheid ruzie maakt over de laatste restjes olie door eh… er om te racen). Veel uitgestrekte landschappen, weinig steden, dat idee. Maar toch! Het blijft een krankzinnig groot gebied. Deze nieuwe trailer wil je een idee geven hoe groot door er in vogelvlucht overheen te vliegen. Probeer dan maar eens niet onder de indruk te raken. FUEL staat gepland voor mei van dit jaar voor PS3, Xbox 360 en pc.

Dead Rising 2 bestaat echt, belooft meer zombies

Je zal het niet geloven na die niet zo subtiele teaser, maar Dead Rising 2 bestaat dus echt. Tot niemand’s verbazing kondigt Capcom het spel vandaag officieel aan. Dead Rising 2 speelt zich af een paar jaar na de gebeurtenissen in het eerste spel. Het virus heeft zich inmiddels verspreid over heel Amerika en dat betekent dat er meer zombies dan ooit rondlopen. Het persbericht belooft dan ook dat de “zombie-killing fun” in deel twee naar een heel nieuw niveau wordt getild. Klinkt goed! En waar deel één nog exclusief uitkwam op de Xbox 360, mag deze keer iedereen meegenieten. Dead Rising 2 verschijnt meteen voor de Xbox 360, PlayStation 3 en voor de pc.

De vijf Independent Games Festival finalisten

De finalisten van het Independent Games Festival zijn bekendgemaakt. Eurogamer zet de vijf titels nog eens netjes op een rij. Dit zijn de kanshebbers op de grote hoofdprijs van het festival. Als er al indiegames zijn die dit jaar groots doorbreken (zoals Audiosurf, Braid en World of Goo dat vorig jaar deden), dan moet het één van deze titels zijn. Al is dat misschien niet het belangrijkste. Dit zijn in de eerste plaats vijf mooie voorbeelden van de creativiteit en originaliteit waarmee indie games zich blijven onderscheiden van de grote spellen met de grote budgetten.

AaaaaAAaaaAAAaaAAAAaAAAAA!!!

AaaaaAAaaaAAAaaAAAAaAAAAA!!! (vijfentwintig A’s en drie uitroeptekens – wat een prachtige titel) is een spel waarin je van hoge flatgebouwen springt en onderweg punten verdient door zwevende targets te breken. Val zo dicht mogelijk langs de gebouwen en probeer niet dood te gaan als je de grond raakt, al is het me nog steeds niet helemaal duidelijk hoe je dat laatste kunt voorkomen. AaaaaAAaaaAAAaaAAAAaAAAAA!!! van indie developer Dejobaan games verschijnt later dit jaar voor de pc. De twee trailers hieronder maken één en ander hopelijk iets duidelijker.