Dark Souls 3 dagboek – dag 3

darksoulsIIIdagboek3
Ga vanaf de bonfire links de wenteltrap af. Hou je schild omhoog, want je wordt opgewacht door een messenwerper. Dan door de donkere kamer, waar een zombie staat verstopt achter een vaas. Eenmaal buiten zie je twee biddende vijanden. Die zijn ongevaarlijk, maar pas op voor het geraamte dat rechts over de muur komt klauteren. Negeer het groepje vijanden in de verte (eentje verandert in een zwart tentakelmonster, maar het heeft geen zin om je Estus Flasks te verspillen) en ren meteen door naar de ladder. Onderaan staat weer een messenwerper, met een verrassingsaanval van twee zombies zodra je dichterbij komt. Volg het pad tot aan het plein. Verlies alwéér van die irritante ridder met zijn lachende masker. Word wakker bij de bonfire en probeer het nog een keer.

FromSoftware krijgt vaak complimenten voor hun slim ontworpen levels, maar is het echt de architectuur die Dark Souls speciaal maakt? Het geheim is volgens mij meer dat je de omgevingen door en door leert kennen. De eerste keer is High Wall of Lothric nog gewoon een kasteel zoals je die in tientallen spellen tegenkomt. De magie begint pas als je na een paar mislukte pogingen weet waar alle vijanden staan. Opeens lukt het je om ze uit te schakelen zonder zelf geraakt te worden. Je leert de valstrikken ontwijken en met iedere poging dring je een klein stukje dieper door in het kasteel.

Van zulke gameplay zou ieder level memorabel worden.

Neo-games.blog forum

Lees ook:Dark Souls 3 dagboek – dag 6
Lees ook:Kastelen ontwerpen en bouwen in indiegame Castle Story
Lees ook:Dark Souls 3 dagboek – dag 5
Lees ook:De Xbox 360 heeft Left4Dead, Wii-bezitters krijgen The Grinder
Lees ook:Super Mario Maker – Attack on King Koopa

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.