Kijk dit: bergbeklimmen in de Oculus Rift

theclimb
Op een gewone monitor zou The Climb niet veel indruk maken. Het is een realistische klim-simulator, dus spelers doen niets anders dan richels vastgrijpen. Er zijn geen verborgen schatten, geen vijanden om op te schieten, alleen maar bergen om te beklimmen. Steeds een richeltje hoger, totdat je de top hebt bereikt. Het klinkt bijna te simpel.

The Climb is dan ook niet bedoeld voor gewone monitors. Ontwikkelaar Crytek maakt dit spel speciaal voor virtual reality. Wat er hier simpel uitziet, is op de Oculus Rift zenuwslopend omdat het voelt alsof je echt aan een hoge rotswand hangt. Een journalist die het spel al mocht proberen beschrijft hoe het zweet hem in de handen stond bij een gevaarlijke sprong. Iemand anders vergelijkt het met Wii Sports; het spel dat in één klap de waarde bewees van Nintendo’s gekke nieuwe controller. Of The Climb zó populair wordt weet ik niet, maar de trailer maakt wel nieuwsgierig.

  • Over die zwevende handen: de klimmer had eerst ook virtuele armen, maar testspelers raakten in de war als hun eigen armen langer of korter waren. Met alleen de handen voelde het klimmen wel voor iedereen natuurlijk.
  • Crytek zocht ook uit hoe lang je spelers kunt laten vallen voordat ze misselijk worden: precies 2.3 seconden en daarna een fade to black. Net genoeg om spelers kriebels in hun buik te geven, zonder dat ze moeten overgeven.

Kijken op YouTube

Neo-games.blog forum

Lees ook:Hunt: zombiehorror van de makers van Darksiders
Lees ook:Het Pokémon Dagboek dag 72: De eerlijke vinder
Lees ook:SNES-platformheld Plok keert terug als webcomic
Lees ook:Gametrailers bespreekt Wii Sports Resort
Lees ook:Kijk dit: de Ultra Upgrade van Crysis 2 in actie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.