De Lynchiaanse nachtmerrie van indiegame Tangiers


Ik begrijp nog niet eens de helft van wat er in deze trailer wordt gezegd, maar het klinkt wel als een bijzonder spel. Het heet Tangiers en het is een sluipspel in een open wereld. Spelers worden gedropt in een mysterieuze stad, waar ze vijf onbekende personen moeten vinden en uitschakelen. Het hele spel is in zwart-wit en ziet er dankzij de misvormde personages en geprojecteerde boekenpagina’s uit als een Lynchiaanse (als in: een film van regisseur David Lynch) nachtmerrie.

Twee dingen die ik niet echt begrijp, maar die wel interessant klinken:

  • De stad vormt zich naar jouw herinneringen. Alles wat je onderweg meemaakt wordt opgeslagen en kan in geremixte vorm terugkeren in latere levels. Of zoals de makers het zeggen: “In homage to Burrough’s cut-up technique, the world collapses and rebuilds itself the more you interact with it.” Het resultaat moet uiteindelijk zijn dat iedere speler Tangiers op een andere manier ervaart.
  • De hoofdrolspeler heeft de gave om gesproken woorden werkelijkheid te laten worden. Als iemand in het spel bijvoorbeeld het woord “smoke” gebruikt, dan kan hij dat woord uit de ondertitels plukken en later gebruiken om een rookgordijn te creĆ«ren. Het klinkt krankzinnig, maar dat is wat de makers beloven.

Tangiers wordt ontwikkeld voor pc en Mac. Bedenker Alex Harvey probeert het project momenteel te financieren op Kickstarter. Klik hier als je een bijdrage wilt leveren. En wat je ook doet, bekijk in ieder geval de onderstaande trailer.


[g.forum]

Lees ook:De herkenbare puzzels van Darksiders
Lees ook:Op avontuur met een onzichtbare hoofdrolspeler in PS3-spel Rain
Lees ook:Gamers bewegen niet
Lees ook:Niemand weet wat voor spel Transmigration is
Lees ook:Tweede Fallout 3 uitbreidingspakket komt op 24 maart

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.