Super Mario Run 23 maart naar Android

supermariorunandroid
Het heeft even geduurd, maar nu heeft Nintendo dan toch een releasedatum aangekondigd voor de Android-versie van Super Mario Run. Vanaf donderdag staat het spel in de Google Play Store. De eerste drie levels zijn gratis. Als je daarna ook de andere werelden wilt unlocken betaal je eenmalig €9,99.

Super Mario Run is anders dan andere Mario-spellen, en niet alleen omdat Mario automatisch blijft rennen. Het is een kort spel (24 levels) waar ervaren spelers in een halve middag doorheen zijn. De echte uitdaging zit in het herspelen van levels om alle gekleurde muntjes te verzamelen. Steeds als dat lukt krijg je toegang tot een andere versie van het level, waar de gekleurde muntjes nóg lastiger zijn geplaatst. Als je het op die manier speelt schijnt Super Mario Run juist erg uitdagend te zijn.

Houd er wel rekening mee dat je voortdurend online moet zijn om Super Mario Run te spelen. Met dank aan Nintendo’s overdreven zware kopieerbeveiliging. Echt een thuis-op-de-bank spel dus, want onderweg muntjes verzamelen wordt een dure grap.

Neo-games.blog forum

Lees ook:Super Mario Run recensie-overzicht
Lees ook:Kijk dit: nieuwe New Super Mario Bros. 2 trailer
Lees ook:Iwata vraagt: New Super Mario Bros. 2
Lees ook:Beperkte versie Super Mario Maker naar 3DS
Lees ook:Paarse muntjes, paarse muntjes, paarse muntjes

6 reacties op “Super Mario Run 23 maart naar Android

  1. Gulzt

    En na 3 middagen heb je alle munten, dan probeer je nog een paar avonden online multiplayer te spelen waarbij de uitdaging dusdanig laag is (men is niet erg goed online, blijkbaar) dat je het binnen een week weer van je telefoon gooit.

    Aldus mijn ervaring.

    Voor een positieve twist: ik vond het die paar dagen best vermakelijk, dus toch een aanrader. Het is slechts ‘niet onderhoudend’ maar voor die paar euro is dat nog wel acceptabel.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Ik vrees dat het bij mij wel wat langer gaat duren. Vond het al behoorlijk lastig om alle zwarte muntjes te pakken in levels 1-1 en 1-2. Dat belooft nog wat voor de rest van het spel.

      Wat ik ook echt mis, is een instant restart knop. Zodra je 1 muntje hebt gemist is de hele run eigenlijk al verpest, maar dan moet je toch iedere keer via de pauze knop klikken op opnieuw beginnen en dan ook nog op “weet je het zeker”. Een kleine irritatie, maar toch.

      Verder wel een leuk spelletje. Duidelijk minder uitgebreid dan een echte Mario-platformer, maar die gekleurde muntjes zijn een leuke uitdaging en ik ben onder de indruk van hoeveel controle je met 1 vinger toch nog hebt over Mario.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Gulzt

        Klopt, die zwarte munten aan het begin zijn een draak, vooral als je nog wat handigheid moet krijgen. Maar ze zijn niet in elk level even lastig :(

        Hoe bevalt horizon zero dawn trouwens? :)

          /   Beantwoorden  / 
        1. Erik

          Geweldig spel, maar ik loop tegen hetzelfde probleem aan dat ik heb bij veel andere open wereld games. Ik heb de neiging om alle sidequests te doen, met als gevolg dat ik inmiddels behoorlijk overpowered ben. In het begin was ieder gevecht spannend, maar inmiddels kan ik alle dinosaurussen makkelijk aan. Alle coole trucjes die de gevechten interessant maakten (vastbinden, verdoven, valstrikken leggen) zijn ook niet meer echt nodig. Een beetje jammer.

          Gelukkig is het verhaal wel verrassend goed, dus ik blijf toch met veel plezier spelen. En wie weet duiken er in de laatste missies nog een paar extra gevaarlijke nieuwe vijanden op. ;)

            /   Beantwoorden  / 
          1. Gulzt

            Ah ok, dat is irritant en in algemene
            zin herkenbaar. Ik doe ook alle sidequests, maar tot nu toe moet ik nog scherp genoeg blijven. Ik speel het op very hard, waardoor ik niet al te veel ruimte krijg om er een puinhoop van te maken. Allicht is dat nog een optie, of doe je dat al? Alsnog is het spel niet heel moeilijk, en de balans is goed; maar ik verlang naar een graadje hoger voor de echte kick

              /  
          2. Erik

            Goh, dat was inderdaad ook een optie geweest. Ik heb er niet eens aan gedacht de moeilijkheidsgraad te veranderen. Stom. Inmiddels heb ik het spel uitgespeeld, maar als ik over 1 of 2 jaar nog eens overnieuw begin zal ik very hard ook eens proberen. Dat gevoel van constant op je hoede moeten zijn (wat ik in de eerste helft van het spel ervaarde) was toch wel wat HZD onderscheidt van andere open wereld games.

            Wel echt van het spel genoten verder. En leuk om al die Nederlandse namen in de aftiteling te zien. Hopelijk mag Guerilla een vervolg maken.

              /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.