Zelda’s Sheikah Slate was eigenlijk een Wii U Gamepad

sheikah slate
We felt that the way the Sheikah Slate is represented in the game and how we use the GamePad in real life synced really well,” said Fujibayashi. “So when we had to remove it, I did feel like, ‘Oh, it’s too bad we had to do that.’ And because it was so tied into the scenario, we did have to go back and redesign and rethink the scenario, which was a little bit [of] hard work.

Zou iemand nog verbaasd zijn over deze onthulling? De Sheikah Slate is een iPad-achtig apparaat met precies dezelfde afmetingen als de Wii U Gamepad. Nogal logisch dat Nintendo de besturing eigenlijk wilde koppelen aan het touchscreen. Een gimmick die spelers het gevoel zou geven dat ze echt een Sheikah Slate in handen hielden.

Ik snap dat Nintendo de twee versies van Breath of the Wild graag identiek wilde houden (helemaal omdat de eerste versie van de Sheikah Slate blijkbaar ook het verhaal beïnvloedde), maar toch is het jammer dat het allerlaatste Wii U-spel nu helemaal geen gebruik maakt van de speciale controller. Zelfs een plattegrond of een eenvoudig voorwerpenmenu kon er niet vanaf. Wat een treurig einde voor een van Nintendo’s vreemdste uitvindingen.

Neo-games.blog forum

Lees ook:Nieuwe trailers Legend of Zelda: Breath of the Wild
Lees ook:Donkey Kong Country doet niets met het gamepad-scherm
Lees ook:Is dit een nieuwe versie van de Wii U GamePad?
Lees ook:Prototype Breath of the Wild leek net een NES-spel
Lees ook:Animal Crossing dagboek – dag 281

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.