Nieuwe trailer Legend of Zelda: Breath of the Wild

Kijken op YouTube
Hebben jullie Nintendo’s Zelda-stream al bekeken? (24 uur lang via deze link.) Een trailer is leuk en aardig, maar in de livestream zie je pas echt wat Breath of the Wild bijzonder maakt. Dat landschap houdt gewoon niet op. We zijn gewend geraakt aan The Legend of Zelda als een verzameling kleine afgesloten gebiedjes, maar in deze versie van Hyrule kan Link eindeloos blijven lopen. Alles wat je aan de horizon ziet is bereikbaar, beklimbaar, en waarschijnlijk bezaaid met geheimen.

  • Andere ontwikkelaars maken natuurlijk al langer grote open werelden (Elder Scrolls, The Witcher, Far Cry, etc.), maar in de context van een Nintendospel voelt het op een of andere manier toch weer nieuw en verfrissend. Misschien ben ik wel gewoon een fanboy.
  • Naast de gewone dungeons zijn er meer dan 100 shrines te vinden. Mini-kerkers met een paar puzzels of sterke vijanden en altijd een beloning op het einde.
  • Volgens Shigeru Miyamoto (die was net te gast in de livestream) is de wereld van Breath of the Wild geïnspireerd door de allereerste Zelda op de NES. Net als in dat spel kan Link al meteen aan het begin overal naartoe wandelen. Zelfs naar gevaarlijke gebieden waar de vijanden nog veel te sterk zijn.
  • Het ziet er vrolijk en kleurrijk uit, maar het landschap zit vol hints dat dit eigenlijk een post-apocalyptische wereld is. Overal zijn ruïnes van bekende locaties uit de geschiedenis van Zelda. Alsof er lang geleden een grote ramp is gebeurd.
  • In plaats van hartjes te verzamelen vult Link in dit spel zijn energie aan door te eten. Bijvoorbeeld fruit of stukken vlees die hij uit een Moblin-kamp heeft gestolen.
  • De tijd dat Link één zwaard gebruikte is ook voorbij. Ik heb hem tijdens de stream al met tientallen verschillende wapens zien vechten. Speren, hooivorken, knuppels… zelfs de afgehakte arm van een Stelfos-skelet kan in dit spel een wapen zijn.
  • En wat ziet het er allemaal mooi uit! Ik denk dat Nintendo eindelijk een goede balans heeft gevonden tussen de celshading uit Wind Waker en het realisme van Twilight Princess. Vanuit de verte lijken de landschappen in Breath of the Wild soms net olieverfschilderijen. En dit is nog maar de Wii U-versie. Wat zal dit spel er gaaf uitzien op de NX!

Neo-games.blog forum

Lees ook:Nieuwe filmpjes Zelda: Breath of the Wild
Lees ook:Na 31 jaar is Link terug in beroemde Zelda-illustratie
Lees ook:Nieuwe trailers Legend of Zelda: Breath of the Wild
Lees ook:Breath of the Wild recensie-overzicht
Lees ook:Prototype Breath of the Wild leek net een NES-spel

2 reacties op “Nieuwe trailer Legend of Zelda: Breath of the Wild

  1. Innovation

    Legend of Zelda: Breath of the Wild vergt wel het uiterste van de Wii U. Ik zag hier en daar wat “pop-ins”.
    Dit is niet de eerste keer dat een grote open wereld wordt getoond op de Wii U. Xenoblade Chronicles X had deze ook, en het zou mij niet verbazen als Monolith Soft een handje had meegeholpen.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Die kleine technische probleempjes storen mij nooit zo erg. Zolang die “pop-inns” in de verte gebeuren merk ik het waarschijnlijk niet eens.

      Bovendien zullen de meeste mensen de NX-versie kopen, en ik neem aan dat alle foutjes daar sowieso zijn weggepoetst.

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.