Hoe goed werkt de 3DS? Hands-on met Nintendo’s nieuwe spelcomputer


Nintendo organiseerde gisteren een Post E3 Event voor de Nederlandse gamepers. Ik was per ongeluk ook uitgenodigd en om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik heb de 3DS gezien. De spelcomputers waren net als bij de E3 gamesbeurs vastgebonden aan meisjes op hoge hakken wat de hele ervaring wel een beetje vreemd maakte (ze waren allemaal heel vriendelijk, maar toch was het raar om zo lang en zo glimlachend te worden aangekeken). Maar de 3DS, wat vond ik daarvan?

Het 3D scherm werkt echt…

Logisch natuurlijk, Nintendo zou de techniek niet gebruiken als dat niet zo was, maar het is moeilijk om je er niet over te verbazen als je de 3DS voor het eerst in handen hebt. Het werkt gewoon echt! Dit is het soort ervaring waarvoor je vroeger scheel moest kijken of een brilletje moest dragen. Nu zie je opeens een comfortabele dieptewerking met je eigen ogen op een normaal scherm. Je eerste kennismaking met de 3DS (in mijn geval een time-lapse filmpje van een bloem die uit de grond komt) is beslist een magisch moment.

…maar niet alle spellen werken even goed

Programmeren in drie dimensies is duidelijk een vak apart. Konami snapt het (de demonstratie van Metal Gear Solid Snake Eater blies iedereen omver), maar Capcom heeft nog een lange weg te gaan (Resident Evil Revelations had nauwelijks dieptewerking). En de allerbeste 3D-ervaringen? Daarvoor moest je bij Nintendo’s eigen spellen zijn. Als de puppy in Nintendogs + Cats zijn tennisbal kwam terugbrengen was het alsof hij zijn kop door het scherm naar buiten stak. Mario Kart zag er fantastisch uit en Pilotwings Resort voelde nu al als de killer app dankzij een hoogtevrees opwekkende rondvlucht over Wuhu Island.

  • Onbegrijpelijkste misser: Kid Icarus. Nintendo beweert dat dit spel speciaal voor de 3DS is ontwikkeld, maar verder dan een paar goedkope kijkdoostrucjes kwam de trailer niet. Zelfs een spectaculaire duikvlucht door een ravijn bleef zo plat als een dubbeltje. Zonde.
  • Grootste afwezige: Animal Crossing! Wel op de E3, niet in Zaandam. Waarom niet?

Je hoeft niet doodstil te zitten…

De kleine kijkhoek waar Amerikaanse gamesjournalisten voor waarschuwden bleek minder streng dan verwacht. Ik kon de 3DS gerust een paar centimeter kantelen zonder dat de illusie meteen werd verbroken. Over het algemeen ervaarde ik het als een comfortabele spelcomputer die ik zonder nadenken meteen op de juiste manier vasthield. Wel was de 3D-illusie bij sommige spellen dieper dan bij andere spellen waardoor ik soms wat dingen dubbel zag. De schuifknop naast het scherm bood dan uitkomst. Door die een klein stukje omhoog of omlaag te schuiven kon ik het scherm bij ieder spel afstellen tot ‘precies goed.’

…maar beweeg ook niet te veel

Bij Pilotwings, de enige speelbare demo in de zaal (bij de rest mocht je alleen de camera ronddraaien) leunde ik onbewust een beetje met het vliegtuig mee. Tijdens hele scherpe bochten wilde het dus weleens gebeuren dat ik opeens niet één, maar twee ringen zag om doorheen te vliegen. Ongetwijfeld een kwestie van wennen, maar het zorgde er gisteren wel voor dat ik een paar keer mis vloog. (Waarop het vastgekoppelde meisje opmerkte dat zij wél door alle ringen kon vliegen).



De Slide Pad werkt prima…

Heb je weleens een spel gespeeld met de analoge schuifknop van de PSP? Zo voelt Nintendo’s Slide Pad dus niet. Deze zit op precies de goede plek, past comfortabel onder je duim en glijdt zonder weerstand en rare klikgeluidjes alle kanten op. Na een paar minuten op de 3DS vergeet je dat hij zo plat is en lijkt het net een normale controlstick. Super!

…de vierpuntsdruktoets niet

Heb je weleens een spel gespeeld met de analoge schuifknop van de PSP? Zo voelt de vierpuntsdruktoets van de 3DS dus ook. Het ding zit zo laag dat je je duim in een onnatuurlijke hoek moet buigen, hij is te plat om lekker in te drukken en het is één van die vervelende ‘klikkerige’ vierpuntsdruktoetsen zoals je die ook aantreft op de DSi. Is er nog tijd om dit onderdeel van de 3DS aan te passen?

De 3D camera is een geweldige gimmick

Tip voor verkopers: laat mensen in de winkel een paar minuten stoeien met de ingebouwde 3D camera en ze grijpen meteen naar hun pinpas. Want het is één ding om een driedimensionale wereld te zien die door een spelontwerper is verzonnen, maar het is iets heel anders om haarscherpe 3D portretten te maken van je vrienden en huisdieren. Het meisje dat de camera demonstreerde was zo vriendelijk om even voor me te poseren (erg veel meer kreeg ik met dat korte touwtje ook niet in beeld), en haar opgestoken duim leek een halve seconde later echt uit het scherm te steken. Fascinerend!



Het went

Hoe mooi de dieptewerking van de 3DS ook was, ik moet zeggen dat het na een tijdje wel begon te wennen. Het is niet dat ik het niet meer zag, ik stond er na een paar minuten alleen niet meer bij stil. Soms duwde ik de 3D schuifknop expres even helemaal omlaag (zodat het beeld plat werd) en daarna weer omhoog om het ‘wow effect’ weer even te ervaren. Dat moment waarop het Pilotwings-vliegtuigje zich losmaakte van de achtergrond en opeens weer honderden meters boven de grond leek te zweven bleef iets magisch… ook al had het verder geen invloed op het spel.

En dat is waar het bij de 3DS op neerkomt: de manier waarop je speelt wordt er niet wezenlijk door veranderd. Spelers die hopen dat het 3D-effect “echt iets toevoegt” (een commentaar dat ik de laatste tijd opvallend vaak heb gelezen) moeten hun verwachtingen bijstellen. Alle demo’s waren net zo makkelijk speelbaar met de 3D functie uitgeschakeld. Het punt is alleen dat je wel gek zou zijn om ze op die manier te spelen, daarvoor is het effect te mooi. Alle plaatjes worden tastbaarder en aantrekkelijker op een manier die maar moeilijk is uit te leggen. Zelfs nadat ik er aan “gewend” was, voelde het later op de dag behoorlijk ouderwets om ook nog een paar demo’s voor de gewone DS te testen. Alles was opeens weer teleurstellend plat en dingen in de verte leken niet eens meer écht ver weg. Kortom: ik wil er één. (En Nintendo gaat op 29 september bekend maken wanneer de 3DS precies uitkomt en wat dat dan moet kosten).

[g.forum]

Lees ook:Eerste screenshots Pokémon Black en White
Lees ook:Eerste trailer Sly Cooper: Thieves In Time
Lees ook:3D screenshots voor een 3DS-spel
Lees ook:New Nintendo 3DS aangekondigd
Lees ook:Nieuwe trailer Fez

39 reacties op “Hoe goed werkt de 3DS? Hands-on met Nintendo’s nieuwe spelcomputer

  1. Marco

    Goed informatief en objectief stuk. Het snel wennen van het 3D-effect ervaar ik ook bij 3D films. Bij de 3D trailers is het nog even van wow maar als de hoofdfilm eenmaal begint is dat al een heel stuk minder.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Ja, spellenmakers die echt indruk willen maken zullen het effect spaarzaam moeten inzetten. ‘Platte’ spellen die af en toe verrassen met een stukje 3D spektakel zullen de meeste ooohs en aaahs oproepen denk ik. Spellen die het constant gebruiken kunnen ook prachtig zijn natuurlijk, maar na een tijdje val je niet meer uit je stoel van verbazing.

        /   Beantwoorden  / 
  2. Niki

    Jongen toch, wat een goed stuk weer. Daadwerkelijk informatie die je wil weten, ook al had je de vraag in je eigen hoofd nog niet geformuleerd. Komt waarschijnlijk omdat je in een blog format schrijft, waardoor je subjectiever kan zijn, maar toch verbaast het me telkens weer hoeveel je informatie verschilt van de journalistieke sites. (op een inhoudelijk goede manier)

    En eindelijk weer een nieuw plaatje. Prikkelt de 3DS je inspiratie? :D

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Hey bedankt! :D Ik heb eigenlijk nauwelijks sfeerverslagen van andere Nederlandse sites bekeken. Mijn aanpak is om maar gewoon de vragen te beantwoorden die ik zelf ook had voordat ik 3DS kon uitproberen. Blij om te horen dat het werkt!
      .
      En niet alleen de 3DS, de hele dag was erg inspirerend. Verwacht de komende dagen nog een paar euh… previews met tekeningen.

        /   Beantwoorden  / 
  3. Linkster/G.Tom

    Nu wil ik er ook een, erg goed stuk Erik, bedankt!

      /   Beantwoorden  / 
  4. Boy

    Ik heb in Power Unlimited gelezen dat hij zo’n €250,- gaat kosten. Dat denken ze tenminste. Maar ik heb er nog niet op gespeeld :( Het lijkt me een te gek apparaat.

      /   Beantwoorden  / 
  5. dave500

    arme karel nog nooit een vrouw gezien met een 3ds

    wat vond je leuker de 3ds of dat meisje? :)
    heb je haar nummer?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Nee niet eens. En het gekke was dat ze tegen iedereen zo aardig deed! Het was bijna alsof ze werden betaald om net te doen alsof ze ons interessant vonden…
      .
      Eigenlijk was het vooral irritant. Ze waren blijkbaar ook geïnstrueerd om na iedere demo te vragen wat ik ervan vond. Dan moest ik dus uitleggen wat ik zo goed vond aan een filmpje van Mario Kart aan iemand die net deed alsof mijn mening haar enorm interesseerde, en die volgens mij ook wel wist dat ik wist dat het haar niet echt iets kon schelen. En dat ongemakkelijke toneelstukje na iedere demo.
      .
      Maar verder was het een leuke dag. ;)

        /   Beantwoorden  / 
  6. Shitbull55

    Had het meisje ook 3-dubbel D? Sorry…;-)
    Klinkt goed! Ben eigenlijk ook wel erg blij met de goede werking van de controlstick. Dit maakt namelijk wel weer andere spellen (beter) mogelijk!

      /   Beantwoorden  / 
    1. Kikujiro

      *lol*
      .
      ‘t Zou toch wat zijn als zo’n vriendelijk meisje met kabel onderdeel is van de retail versie van de 3DS.
      .
      *denkt alvast na hoe dit aan vrouwlief uit te leggen*

        /   Beantwoorden  / 
  7. MMHMH

    Heb je een 3D foto gemaakt van hun borsten?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Over zulke vragen ligt Shigeru Miyamoto ‘s nachts wakker. Aan de ene kant is de 3D camera een geweldige gimmick, aan de andere kant weet hij al van tevoren dat mensen er ook zulke foto’s mee gaan versturen. Dat wordt dus nog minstens één generatie Nintendo-spelcomputers met friend codes. ;)

        /   Beantwoorden  / 
  8. Niels de Rijk

    Toffe tekening Erik. Die meiden waren te gek natuurlijk, echt een wow-moment.

    Bij mij wende het 3D-effect ook snel, maar sommige demo’s (Kid Icarus) vond ik net even te druk. Gelukkig zit er zo’n schuifje op. :D

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      De Kid Icarus demo te druk? Ik begin me haast af te vragen of er dan iets mis was met het schermpje waarop ik hem bekeek. Ik zag daar juist nauwelijks diepte in terwijl ik het schuifje toch echt voluit had opengezet.

        /   Beantwoorden  / 
  9. berend jan

    Je wast waarschijnlijke je handen niet meer de eerste week. WHaahhhh deze handen hebben een 3DS aangeraakt…
    .
    bofkont.
    .
    Is er al meer bekend over de Gui / Online / en de gyroscopen die erin zouden zitten ???

      /   Beantwoorden  / 
  10. Randolph

    erik, erik erik,
    je schrijft heel fijn. Nu weet ik dat ik die 3DS
    echt een keer bij iemand moet zien, maar niet ga kopen.
    En fijn om eindelijk weer eens een tekening van je te zien, maak alsjeblieft gauw een nieuw dagboek!
    Allen is je tekening wel wat raar… pigmins op de 3DS? dat is toch een playstation spel of haal ik nou dingen door elkaar?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Linkster/G.Tom

      Pikmin is een Nintendo-exclusive.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Randolph

        Ah, my bad.

          /   Beantwoorden  / 
  11. Kikujiro

    Wat vond je verder van het ontwerp van de 3DS? Niet veel verschillen t.o.v. de DS? (schouderknoppen bijvoorbeeld)

      /   Beantwoorden  / 
  12. otherotter

    sorry nog steeds een beetje sceptisch, krijg een beetje het gevoel als bij 5.1 geluid, het went enorm en als je denkt wow dan ben je uit de ervaring, maar ga hem vast wel weer halen als het zover is.
    Goed stukje en fijne tekeningen ook.

      /   Beantwoorden  / 
    1. gatygun

      Het verschil zal er duidelijk zijn in het begin de verandering. Als het wend, zul je gewend zijn aan betere realiteit en teruggaan naar de DS is dan ook een enorme tegenvallen ( wat je ervaring zal zijn is dat de DS gewoon erg lelijk is kwa games etc ).

      Als je het niet doet zal je gewoon achter lopen.

      Buiten dit, zijn de grafische kwaliteiten van de games erg opgepoetst, je kan nu is fatsoenlijke 3D games spelen inplaats van jumpende polygon games.

      Dus buiten het 3.5D game, de 3D camera + nieuwe internet features die hoogstwaarschijnlijk uitkomen / 3D films en de beter graphics de meuk een stuk aangenamer maken.

        /   Beantwoorden  / 
  13. Niki

    @ otherotter. zucht. Jij onverbeterlijke zwartkijker :D

      /   Beantwoorden  / 
  14. Afello

    Going on great assumptions, but: het toevoegen van illusionele 3D lijkt mij wel degelijk impact hebben op de gameplay. Zo kan ik mij voorstellen dat drie dimensionale platform games beter te spelen zijn door het feit dat je dankzij illusionele 3D beter afstanden kunt inschatten. Zoals ik zei, het is een ongelooflijke aanname, maar toch…

    Trouwens, in bovenstaande alinea loop ik tegen het probleem dat het lastig is om te schrijven over polygonale 3D als we massaal het illusionele 3D ook 3D blijven noemen, want als je nu “3D platformer” schrijft kan het zowel het ene als het andere 3D zijn. Moeten wij niet nieuwe termen bedenken?

      /   Beantwoorden  / 
    1. gatygun

      Ik ben het hiermee eens, aangezien het natuurlijk niet 3D is. Ik noem het maar oud 3d en nieuw 3D aangezien het lastig is te benamen.

      Ik geloof dat het een benaming heeft stereoscpic 3D.

      Alleen is dit niet echt een vriendelijke term. 4D zou een stuk makkelijker zijn.

      Maja uiteindelijk kunnen 3d games ook als 2D games beschreven worden.

      Aangezien het niet echt 4d is, kan je eventueel ook 3.5d gebruiken :P

      maja

        /   Beantwoorden  / 
    2. Erik

      Dat is precies wat Nintendo ook schreef in de persmap. Citaat:
      .
      “De toegevoegde dimensie van diepte in 3D maakt het makkelijker voor spelers om afstanden in te schatten en geeft ontwikkelaars een nieuw gereedschap om games en belevingen te creëren die spelen met zowel hoogte als diepte, zei Nintendo’s gameontwerper Shigeru Miyamoto.”
      .
      Ik moet het nog zien. Je ziet dankzij de stereoscopische 3D inderdaad duidelijk welke dingen ver weg en dichtbij zijn, maar daadwerkelijk afstanden inschatten is natuurlijk wel een ander verhaal. Volgens mij zijn de gereedschappen die daar nu al voor zijn verzonnen (een duidelijk zichtbare schaduw, recht onder Mario, of ravijnen die steeds ongeveer even breed zijn) veel effectiever. Maar goed, misschien onderschat ik de kracht van het 3D scherm. Jammer dat ik in de Pilotwings-demo niet kon landen, dat is het onderdeel waarbij ik altijd heel erg op de schaduw vertrouw omdat de afstand tot de grond anders zo moeilijk is in te schatten.
      .
      En ja, die twee verschillende soorten 3D gaan inderdaad nog voor een hoop spraakverwarringen zorgen. ;)

        /   Beantwoorden  / 
    1. Kikujiro

      OMFGROFLIMHOJKTTYL!!!

      Wow… ziet er toch best wel goed uit allemaal. Bioshock, LBP en Pikmin zijn mijn favorieten.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Shitbull55

        Brütal Legend > Lucasarts Adventure Style!

          /   Beantwoorden  / 
  15. gatygun

    Ik heb het stuk bestudeerd en vindt het er op een zeer duidelijke manier uitzien, ook de informatie is zeer neutraal zonder voorkeur.
    Erg mooi stukje. Mijn dank hiervoor.

    De grootste minpunten vondt ik toch wel de grafische kwaliteit van de DS en dat rotte pijltjes toets links, die te laag zat voor mij en dat indrukken is gewoon pijnlijk.

    Leuke review. Uiteraard zal er hier en daar wat aan geschroeft moeten worden.

    3D is net HD tv. je ziet het als je van analoog af gaat naar HD. echter na een tijdje is dat je nieuwe standaard geworden, en is analoog gewoon lelijk.

    Wat er meestal gebeurt is, dat de DS lelijkere graphics vertoont, en de 3DS precies goed. Zo zal je het apparaat beleven vrijwel.

    Wat je zal zien zijn stukjes 3D en details 3D. Ik neem aan de het hoofd gedeelte waar je lang naar kijkt hier buiten blijft. Zodat de illusie beter en verfrissend blijft.

    Ik had namelijk al verwacht, dat dit als het werkt zou wennen. TOen ik deze review las, zag ik al direct dat “het wennen” een enorm positief iets is, dat het echt werkt. Aangezien went het namelijk niet.

    Dit verklaard waarschijnlijk ook de korte stukjes van de demonstraties, en heel gevarieerde stukjes. Zodat de illusie perfect en vernieuwend bleef.

    Top stukje

    Leuk stukje, ga zo door.
    oor.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      Interessant punt. Ik ervaarde het als teleurstellend dat ik al zo snel aan het effect gewend was, maar is snap ook waarom jij het een goed teken noemt. Het bewijst dat de techniek werkt, maar toch denk ik dat ook jij later nog weleens weemoedig zal terugdenken aan je eerste kennismaking met de 3DS. ;) Het is gewoon een gaaf trucje waar je eigenlijk niet aan wilt wennen.

        /   Beantwoorden  / 
      1. gatygun

        Uh sorry voor mijn wazige post.

        Leuk dat je terug reageert trouwens, uiteraard wil je er natuurlijk niet aan wennen, dit geld hetzelde voor ( mijn eerdere voorbeeld ) HD tv. het liefst heb je altijd het gevoel van WOW.

        Dit geld hetzelfde voor verslavingen, eerst is de standaard hoeveelheid genoeg om jezelf tevreden te stellen, al snel moet je zwaarder/meer ervan doen/krijgen wil je hetzelfde gevoel weer krijgen, waar je altijd naar opzoek bent.

        voorbeeld, adraline rushes van sporten etc :P . Of alcohol verslavingen.

        Echter denk ik dat het toch vernieuwend blijft, elke keer als je het weer speelt. Vooral omdat de andere media’s zoals tv / consoles ( als je die niet in real 3D ervaart ) je terug brengen down to earth.

        Toch begrijp ik je dat het teleurstellend is na een tijdje.

        Waar ik me echt zorgen over maak is dat de 3DS een stuk betere online functie gaat krijgen, waar je playable demo games van producten kan ervaren. Zodat de 3DS niet een statisch apparaat blijft, waar je niks meer op kan doen dan dat ene spelletje dat je gekocht heb.

        Als ik een 3DS koop wil ik gewoon veel verschillende games zien, en ervaren. Via demo’s etc.

        Ik hoop dan ook echt dat er zo’n systeem neergezet gaat worden. Zodat de 3DS niet na 1-2 games gekocht voor 2 maanden de kast in gaat omdat je gewoon weg niet weer 40 euro wil uitgeven voor een fatsoenlijk spel.

        Voorbeeld playstation 3, waar je gewoon demo’s kan downloaden. Via het internet, zodat je ze kan ervaren. En eventueel kopen. Dit heeft de koop van een maat van mij enorm bevorderd, en maakt de PS3 ook niet zo statisch en snel vervelend.

        Hopelijk doen ze hetzelfde met de 3DS, dit zou toch een enorme verbetering zijn :P .

          /   Beantwoorden  / 
  16. Kikujiro

    Erik? Wanneer ga je jou die 3DS verloten die je van Nintendo Benelux hebt gekregen?

      /   Beantwoorden  / 
    1. piratus

      Plus animalcrossing voor de 3ds natuurlijk. het enigste wat je hoeft doen is een leuke zin voor alfonzo en gaston te verzinnen.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Kikujiro

        *lol* Toch wel schappelijk van Erik dat hij die 3DS niet zelf houdt, maar gewoon verloot onder de games.blog bezoekers. Super!

          /   Beantwoorden  / 
        1. Erik

          Sssh! Dit horen jullie helemaal niet te weten. Sterker nog, laat ik deze geruchten meteen de kop in drukken: ik heb géén 3DS van Nintendo gekregen. En al helemaal geen supergeheime 3D-versie van Stunt Race FX!

            /   Beantwoorden  / 
          1. gatygun

            Tja dit lijkt me nogal logisch, wat een balletje zeg die kerel die dat verzonnen heeft.

              /  
  17. Kars

    Dat is gek he, dat het went.. Ik heb laatst een film in 3d gezien (shrek 4, voor nieuwsgierige mensen;)), en na een kwartier merkte ik het eigenlijk nauwelijks meer. Alleen nog als ik er echt op ging letten. Waarom kunnen onze hersens zich zo goed aanpassen aan situaties.. We zijn ook veel te slim voor hippe, nieuwe technieken;)

      /   Beantwoorden  / 
    1. gatygun

      Ik heb de laatste tijd wat informatie doorgenomen omtrent de zelda remake voor de 3DS en Metal gear solid voor de 3DS.

      De makers ervan maken duidelijk, dat ze keuzes moeten maken met 3D.

      Wat wil je doen, alles 3D, Gedeeltes van decoor nonstop in 3D ( niet alles ). of gewoon stukjes in 3D dan weer terug naar normale beelden.

      Zelda:
      Het antwoord hierop door de zelda makers is. Ik weet het niet. Ze proberen alles om een zo goed mogelijke ervaring te geven in 3D. Echter kunnen korte stukjes 3D en dan weer 2D ( die veel afwissellen ) zeer irritant zijn tot hoofdpijn bezorgend.
      Vol 3D wen je aan, waardoor het verfrissende 3D al snel wegvalt na de eerste minuten. Dit willen ze ook niet.

      Maar te weinig 3D is ook weer geen optie, omdat de mensen dan gaan zeuren, ja ik koop een 3D speel, zie ik maar om de uur een 3D stukje. Wat een onzin.

      Echter is de laatste wel het meest verfrissende. Dus keuzes moeten gemaakt worden, vooral omdat de game industrie nog niet erg bekend is met real 3D. Games.

      Normaal is het van console naar handheld, en iedereen is vrijwel bekend met wat ze kunnen doen of behalen. Nu echter niet.

      Metal gear solid, had hetzelfde probleem.

      Voor een shooter is vol 3D gewoon niet vol te houden / aangenaam. Stukjes zou een goede oplossing zijn, maar afbreuk doen aan de 3D titel.
      Verder gaven ze een voorbeeld, over het schieten bijvoorbeeld.

      De cursor achter een object is lastig omdat je hem niet altijd ziet, een curser voor het object is leuk maar kan zeer irritant en hoofdpijn achtig worden omdat je curser altijd voor je staat.
      Een cursor in het midden, is vervelend omdat objecten die voor getoont worden in de weg staan.

      De cursor op en neer laten gaan over de objecten = hoofdpijn genererend.

      Een game spelen voor uren, zoals zelda is heel wat anders dan dat je naar een demo zit te kijken van 2 minuten. Het moet goed voelen, speelbaar zijn etc etc.

      Wat shrek 4 vooral doet is constant 3D leveren, wat gewoon enorm gaat wennen ( of langere stukken ). Dit is ook een foute manier voor een 3D film laat staan een game.

      De demo’s op de e3 waren niet voor niks kort en krachten, en verwijderde ze de 3DS uit je handen zodra je klaar was. Dit is waarschijnlijk vastgesteld door een psycholoog of wat dan ook, als beste 3D experience die je maar kan krijgen.

      Echter ben ik zeer benieuwd naar de online functie van het apparaatje, net zoals de 3D films / 3D games die erop uitkomen.

      Ik ben benieuwd

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.