Citaat: Shigeru Miyamoto over Super Guide


“In Mario 3 there was an item, the P-Wing, that basically let you skip a single stage at any time. I figured that since that game has 80 levels or so anyway, it’d be nice to let gamers take a pass on at least one or two of them; then, once they beat the game, they could go back to those stages and try them again. In New SMB Wii, we took that to another level.”

Shigeru Miyamoto begrijpt alle ophef niet, Super Mario Bros. 3 had ook al een soort Super Guide-functie en daar hoorde je niemand over. Verder niet zo’n interessant interview (veel gezeur over de zegeningen van multiplayer en hoe ouders hun kinderen kunnen helpen door het spel te komen (of vice versa)), al was het wel leuk om te lezen dat Miyamoto sinds Super Mario World niet meer zo nauw betrokken is geweest bij het levelontwerp van een Mario-spel. “It’s been a nostalgic time for me. I’ve been getting into the game and making the sort of fine-tuning adjustments that I made with Super Mario World and Mario 3.”

[games.blog forum]

Lees ook:Wat is Shigeru Miyamoto’s favoriete Mario-spel?
Lees ook:Shigeru Miyamoto zegt rare dingen over Super Mario Bros. 3
Lees ook:Schokkend: Shigeru Miyamoto werkt aan Super Mario Bros. voor de 3DS
Lees ook:Miyamoto: New Super Mario Bros Wii eerst ontworpen voor singleplayer
Lees ook:New Super Mario Bros Wii gaat niet online

3 reacties op “Citaat: Shigeru Miyamoto over Super Guide

  1. Berend Jan

    Dus Shiggy heeft zelf aan de lavels gewerkt…
    .
    Dat verklaard ook waarom het spel zo goed voelt blijkbaar. Wat heeft deze man toch dat andere mensen/spellenmakers blijkbaar niet hebben…
    .
    Ik vind eht vreemd dat blijkbaar alleen nintendo en het myamoto team dit soort dingen kunnen en mogen maken. Er moet toch iemand bij EPIC games zijn die dit ook kan of zitten die teveel in de techniek om gameplay te vergeten…
    .
    Volgens mij is de enige ontwikkelaar die zoveel detail in zijn spelervaring legt Valve en mischien Blizzard.
    .
    Buiten die mensen om is er eingenlijk geen enkele studio die “perfecte” spellen uitbrengt kwa gevoel. Soms zijn ze mooier soms spelen ze leuk maar zo compleet als Nintendo, valve en blizzard het pakket maken dat zie je zelden…
    .
    Ik vind het byzonder…

      /   Beantwoorden  / 
  2. Erik

    Andere ontwikkelaars zouden het volgens mij best kunnen, ze doen het alleen niet omdat het op de korte termijn geen winst oplevert. Graphics verkopen spellen. Een perfect uitgebalanceerde gameplay betaalt zich pas terug als je jaren later een reputatie hebt opgebouwd. (Ik heb ze nooit gespeeld, maar de Halo-spellen schijnen ook zo zeldzaam goed uitgewerkt te worden. Van Halo 3 herinner ik me dat het maandenlang is getest en gefinetuned totdat alle testspelers intuïtief hun weg konden vinden door de levels).
    .
    Wat Nintendo verder onderscheidt is dat ze zich niks aantrekken van trends. Iedere andere ontwikkelaar zou online multiplayer in NSMBW anno 2009 als eerste prioriteit zien, maar Miyamoto doet het gewoon niet omdat hij dan rekening moet houden met lag waardoor de besturing minder scherp zou worden.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Linkster/G.Tom

    heeft iemand NSMBW al? ik kom 7 euro tekort…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.