Kijk dit: 3D levels in 2D shoot’em up Flip the Core


Hé kijk, een veelbelovend spel van Nederlandse bodem. Flip The Core is een tweedimensionale shoot’em up die stiekem ook driedimensionaal is. De hele spelwereld kan met een druk op de knop worden gekanteld om alle hindernissen vanuit een ander perspectief te bekijken. Een beetje zoals Fez en Crush, maar dan met meer actie en grotere explosies. De levels ogen chaotisch en het is interessant om te zien hoe schermvullende hindernissen na een ‘flip’ veranderen in onschuldige vierkantjes. Dat gaat vast leuke puzzels opleveren. Let ook de vijand die op 0:23 een ring van kogels afvuurt. Heel even lijkt het spelerschip in de problemen te komen, maar dan kantelt hij het scherm waardoor de hele kogelregen verandert in een makkelijk te ontwijken streepje.

Engine Software maakte tot nu toe vooral licentiespellen, maar Flip the Core kondigen ze aan als hun “pet project”; het spel waar de programmeurs voor hun plezier aan werken tussen het programmeren van de Huis Anubis-game en Lingo met Lucille Werner door. Zie ook de abstracte graphics (een soort pixel art maar dan rommeliger) die duidelijk niet zijn bedoeld voor Engine’s gebruikelijke casual publiek. Hopelijk kunnen de bezoekers van games.blog het stijltje wel waarderen. Wanneer het spel precies uitkomt is nog niet bekend, maar omdat het verschijnt als DSiWare kunnen zowel DSi- als 3DS-bezitters zich op Flip the Core verheugen.


[g.forum]

Lees ook:Hero Core: een shoot’em up als avonturenspel
Lees ook:Mighty Flip Champs (DSiWare puzzelspel) nu verkrijgbaar in Europa
Lees ook:Het probleem met Flip’s Twisted World
Lees ook:Majesco’s nieuwste platformspel lijkt wel wat op Super Mario Galaxy
Lees ook:Artwork uit Half-Life 2: Episode 3

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.