Metroid Dread bestond echt


“While Metroid Dread would be running in 2D, the game seems to make use of some new method of play where Samus would be able to switch between a threat mode and a non-threat mode which would change the enemies from being effective to ineffective.”

Kijk nou: een illustratie uit Nintendo’s patentaanvraag voor Metroid Dread. Daarmee komt dus gewoon een einde aan zes jaar van geruchten, ontkenning van geruchten, speculatie, vage hints en easter eggs in andere Metroid-spellen. Nu weten we het zeker: er was een tijd, ooit, dat Metroid Dread echt in ontwikkeling was. Daar heb je verder niks aan, maar toch heeft het iets geruststellends om concreet bewijs te zien.

Metroid Dread werd in 2005 aangekondigd in het tijdschrift Game Informer als een rechtstreeks vervolg op Metroid Fusion. Deze patentaanvraag bevestigt dat het inderdaad ging om een 2D avonturenspel, al was er blijkbaar meer aan de hand. Threat Mode? Non-Threat Mode? Het klinkt als een soort stealth-mechanisme waarmee Samus zich onzichtbaar kon maken voor vijanden. Intrigerend. Ik vraag me af of hier ooit nog bewegende beelden van opduiken.

[g.forum]

Lees ook:Metroid Prime 3 zegt: Metroid Dread is bijna klaar
Lees ook:Other M wordt een 2,5D Metroid avontuur
Lees ook:Waarom er nooit een Metroid voor de Nintendo 64 is verschenen
Lees ook:Special edition Metroid: Samus Returns klinkt uitgebreid
Lees ook:Een nieuwe 2D Metroid voor de 3DS

2 reacties op “Metroid Dread bestond echt

    1. Erik

      Hm, dat had ik inderdaad niet zo handig geformuleerd. Ik bedoelde dat Metroid Dread in ontwikkeling was voor de DS, maar het leek net of ik Fusion bedoelde.

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.