Categorie: "Japan"

DS nog succesvoller dan Nintendo had verwacht

Wat een verademing om een interview met Mathieu Minel te lezen, de directeur marketing van Nintendo in Frankrijk. Heb je ooit eerder iemand van Nintendo dit soort dingen horen zeggen?

"Het knapste wat de makers van Nintendogs hebben gedaan is iedereen te laten geloven dat dat spel geen echt doel heeft, terwijl er juist doelen ten over zijn. Die worden alleen goed verborgen gehouden zodat de ontroering en het gehecht raken aan de virtuele hond op de eerste plaats zou komen te staan. Het is precies hetzelfde met Shadow Of The Colossus op de Playstation 2. Dat spel zorgt niet alleen voor een stoot adrenaline, maar maakt eveneens gevoelens van ontroering los bij de speler. De games die momenteel het beste werken zijn de games die erin slagen gevoelens over te brengen tijdens het spelen zelf, en niet alleen in de tussenscenes."

Ninety Nine Nights geen briljant meesterwerk?

Iemand op de Gaming Age Forums omschrijft Ninety Nine Nights als volgt:

XXXXXXXXAXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXAXXXXX
XXXXAXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXAXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXAXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXL+RXXXXXXXXXXXX

Refererend aan de knoppen die hij achtereenvolgens in moest drukken om zich een weg door het eerste level heen te hack ‘n slashen.