Een futuristisch racespel zonder racebanen

Kijken op YouTube

Nintendo’s beroemdste ontwerper, Shigeru Miyamoto, heeft ooit gezegd dat hij geen nieuwe F-Zero maakt omdat hij niet in herhaling wil vallen. Zonder een frisse invalshoek heeft het volgens hem geen zin om het zoveelste futuristische racespel uit te brengen.

Ik ben benieuwd wat Miyamoto van Lightfield zou vinden. Een nieuw racespel dat het hele concept van racebanen overboord gooit. Ruimteschepen stuiteren door futuristische landschappen en kleven vast aan ieder oppervlak (plafonds, asteroïden, de zijkant van gebouwen) dat voorhanden is. Een “omnidirectional version of parkour” noemen de makers het zelf.

Of dat een goed idee is moet natuurlijk nog blijken. De trailer is spectaculair, maar ook een beetje chaotisch. Hoe weten al die ruimteschepen welke bochten ze moeten nemen en waar de finishlijn is? Zijn er richtingaanwijzers? Verborgen signalen? En wat betekenen al die witte stippen? Een hoop vragen, maar er is in ieder geval niemand die kan zeggen dat Lightfield niet origineel is.

Lightfield verschijnt deze lente voor PlayStation 4 en Xbox One.

Neo-games.blog forum

Lees ook:VectorRacing is geen F-Zero maar wel een futuristisch racespel voor de 3DS
Lees ook:SkyDrift is een racespel met vliegtuigen
Lees ook:Shigeru Miyamoto zegt rare dingen over Super Mario Bros. 3
Lees ook:FAST Racing NEO, nieuwe DLC-trailer
Lees ook:Zie LittleBigPlanet Karting in actie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.