Categorie: "Gamecube"

Donkey Kong Jungle Beat met opgepoetste graphics op de Wii

En zolang we toch tips van het forum halen, deze komt van Berend Jan: Nintendo blijkt niet alleen de besturing, maar ook de graphics van Donkey Kong Jungle Beat aan te passen voor de Wii. Het sneeuwmonster in de nieuwe versie (links) heeft meer detail dan in de oude GameCube-versie (rechts). Al dat werk voor een simpele remake, het is bijna zonde. Had er dan een paar maanden extra ontwikkeltijd tegenaan gegooid om een volwaardig vervolg in elkaar te zetten. NintendoWiiFanboy maakt geen melding van de Pikmin en Metroid Prime remakes, maar laten we er maar vanuit gaan dat die graphics ook opgepoetst worden. Klik verder voor nog één voorbeeld uit Jungle Beat.

Sega: “Sorry voor al die slechte Sonic-spellen”


Sean Ratcliffe van SEGA of America geeft in een interview met GameDaily eindelijk toe wat de rest van de wereld allang wist: het gaat de laatste tijd niet zo goed met Sonic. 'Een gedeelte van die kritiek is waarschijnlijk terecht,' zegt Ratcliffe schuldbewust, maar games.blog twijfelt of de chief of marketing wel écht heeft begrepen waarom zoveel gamers afhaken.

Beelden van Rare’s gecancelde Sabreman Stampede


Een korte geschiedenisles namens NeoGAF-poster watkinzez: Ik leefde ook altijd in de veronderstelling dat Donkey Kong Racing (trailer uit 2001) definitief was geschrapt na Rare's overname door Microsoft, maar blijkbaar is de ontwikkeling nog een een paar maanden langer doorgegaan. Er waren zelfs serieuze plannen om het spel alsnog uit te brengen op de Xbox onder de naam Sabreman Stampede. Dat is uiteindelijk nooit gebeurd, maar er bestaat wel een filmpje waarop het Sabreman-spel in actie is te zien. Een grote open wereld gevuld met dieren die je allemaal als racewagen kunt gebruiken. Ziet er leuk uit, en zelfs in 2008 slaat het grafisch nog steeds geen slecht figuur. Wat zonde dat dit spel nooit is afgemaakt.

Street Fighter II (SNES) Capcom’s bestverkochte spel ooit


Met alle verhalen over de spectaculaire groei van de gamesindustrie had ik inmiddels wel verwacht dat Devil May Cry of Resident Evil Capcom's bestverkochte titel ooit zou zijn. Niet dus. Na al die jaren is een simpel vechtspel uit de tijd dat het woord 'PlayStation' nog niet eens bestond nog altijd Capcom's number one all time bestseller: Street Fighter II met 6.300.000 verkochte exemplaren. Wie ook de verkoopcijfers meetelt van de Turbo en Super-edities, komt zelfs uit op meer dan twaalf miljoen verkochte cartridges. De tweede, vierde en vijfde plaats zijn wel allemaal voor de beroemde survival horror serie (Resident Evil 2 blijkt de meest succesvolle aflevering). Klik verder voor de volledige top 46, via Eurogamer.

Lego Star Wars 18 miljoen keer verkocht


Geen wonder dat Traveller's Tales zoveel haast zet achter het uitbrengen van nog meer Lego-spellen. Jonathan Smith maakt vandaag bekend dat er van de Lego Star Wars reeks in totaal 18 miljoen exemplaren zijn verkocht. Achttien miljoen! De serie is weliswaar uitgesmeerd over ieder denkbaar platform, maar dat is toch echt indrukwekkend. Met zulke cijfers vraag je je af of er nog gamers over zijn die nooit een Lego Star Wars hebben gespeeld?

Zie ook:
- Nieuwe trailer Lego Indiana Jones
- Lego Batman: Catwoman & The Riddler gameplay video

[games.blog forum]

Boze Kirby


Ik vond dit in een thread op het NeoGAF-forum. De Amerikaanse en de Japanse versie van verschillende Kirby games worden naast elkaar gelegd en al snel begint er een vreemde trend zichtbaar te worden…

Interview met de man die Koholint en de Wind Fish verzon


Dit is één van de interessantste Nintendo-interviews die ik ooit heb gelezen. Wired sprak met Yoshiaki Koizumi. "Wie!?" was ook mijn eerste gedachte, maar hij blijkt de director te zijn bij heel veel bekende Nintendo-games. En verbazingwekkend genoeg is hij bijna in zijn eentje verantwoordelijk voor de verhaalelementen in veel oude Zelda-games. Miyamoto schijnt er meestal op tegen te zijn en zonder Koizumi zouden veel van onze geliefde spellen misschien alleen maar om de gameplay gedraaid hebben.

"Het eerste spel waar ik echt aan mocht werken was Link's Awakening. Eerst was het de bedoeling dat ik alleen de handleiding zou schrijven, maar toen ik daar aan begon kwam ik erachter dat er nog bijna helemaal geen verhaal was, ik moest alles zelf verzinnen. De droom, het eiland, dat komt allemaal van mij. (…) Volgens mij was ik de enige was die daar het belang van inzag. Ik verzon in m'n eentje een heel achtergrondverhaal voor Link, maar niemand reageerde daar erg enthousiast op. Ze zeiden altijd: laten we oppassen dat het verhaal niet te uitgebreid wordt."

Fascinerend: Super Mario Galaxy Director On Sneaking Stories Past Miyamoto

Een hartverscheurend verhaal over Animal Crossing


Wow. Bekijk via deze link een stripverhaal over iemand's ervaringen met het GameCube-spel Animal Crossing. Of eigenlijk niet zozeer over de game zelf, maar meer over hoe graag zijn invalide moeder Animal Crossing altijd speelde. Als die moeder later is overleden en de jongen het spel anderhalf jaar daarna weer eens opstart… bezorgt postbode Pete hem alsnog alle brieven die zijn moeder hem in het spel had geschreven.

Dat stripje was ontroerender dan ik had verwacht.

Bekijk hem hier, link gevonden via bashers

Zie ook:
- Animal Crossing Dagboek
- GERUCHT: Animal Crossing MMO op de Wii

Nintendo teleurgesteld in StarFox en F-Zero


Ik ken weinig mensen die de laatste tien jaar niet teleurgesteld waren in StarFox, het is dan ook vooral de opmerking over F-Zero waar ik me zorgen over maak.

"In het verleden hebben we samengewerkt met third party ontwikkelaars aan spellen als F-Zero en StarFox – en ik kan gerust zeggen dat wij niet tevreden waren met de resultaten. Consumenten waren heel erg enthousiast zodra ze hoorden dat die titels in ontwikkeling waren, maar de spellen zelf waren gewoon niet goed genoeg. En om heel eerlijk te zijn, Zelda: Twilight Princess verkoopt momenteel helemaal niet goed in Japan. Het is heel teleurstellend, gelukkig zijn de resultaten beter in Amerika."

Grote vraag is nu op welke F-Zero spellen Miyamoto precies doelt.