Screenshots van de vandaag aangekondigde High Definition remake van The Wind Waker. Een echt nieuw Zelda-avontuur laat volgens regisseur Eiji Aonuma nog wel een tijdje op zich wachten, daarom brengt Nintendo later dit jaar deze GameCube-titel opnieuw uit. Dat trucje beviel blijkbaar goed op de 3DS (2,5 miljoen verkochte exemplaren van Ocarina of Time 3D), dus Nintendo gokt dat Wii U-bezitters ook bereid om terug te keren naar een oude klassieker. En eerlijk is eerlijk: dit ziet er goed uit. De graphics zijn compleet vernieuwd, voor wie dat wil is het spel van begin tot eind speelbaar op de GamePad en Nintendo belooft zelfs een paar verfijningen in de gameplay. Hopelijk wordt het op de Wii U makkelijker om de windrichting te veranderen. Op de GameCube was het behoorlijk vermoeiend om steeds opnieuw Wind’s Requim te dirigeren.
De nieuwe Legend of Zelda kregen we helaas nog niet te zien, maar Aonuma dropte wel twee intrigerende hints. Volgens hem speelt Nintendo met het idee om spelers deze keer zelf te laten bepalen in welke volgorde ze de kerkers willen doorlopen. En dat niet alleen: ook de traditie dat Zelda-spellen altijd singleplayer avonturen zijn gaat volgens Aonuma op de schop. Dat klinkt veelbelovend – eindelijk weer een non-lineaire Zelda – al moeten we misschien niet te vroeg juichen. Want hoewel ik tijdens de presentatie meteen visioenen kreeg van een hardcore kruising tussen Dark Souls en de eerste Legend of Zelda, kan Aonuma hier net zo makkelijk een oppervlakkige partygame beschrijven. Wat denk jij? Bekijk het filmpje hieronder en oordeel zelf.
Lees ook:Eijij Aonuma over de nieuwe Legend of Zelda
Lees ook:Eiji Aonuma heeft The Legend of Zelda nooit uitgespeeld
Lees ook:Nintendo’s E3-persconferentie wordt een Zelda-stream
Lees ook:Zelda Wii U-techdemo niet representatief voor het uiteindelijke spel
Lees ook:A Link To The Past in 3D? Miyamoto denkt erover
In mijn thread heb ik de artwork wat groter en zonder die hinderlijke ondertiteling op staan.
En dat The WWind Waker ook op de GamePad te spelen is, is alleen al een grote pluspunt voor mij.
wint waker is de beste zelda op kunstgebied het ziet er na al die jaren nog altijd fris en strak uit ookal is het een SD spel met wazige graphics. Deze HD update ga ik zeker aanschaffen, het enige spel waar ik achteraf spijd van heb bij de verkoop van mijn GameCube collectie is deze Zelda. Maar zoals alle zelda’s (na een) ga ik ook deze niet uitspelen .
.
Ik hoop dat ze de tingle quates dingen nu op de gamepad zetten in plaats van dat ze de 3DS gaan gebruiken om aan je WiiU te hangen.
Ik vind het jammer dat ze wat van de cel-shading hebben weggehaald. Die dikke lijnen waar ik zo’n fan van was zijn een stuk minder zichtbaar.
Waarom zou je een spel als Zelda voor de tweede keer gaan spelen? De magie en verrassing van de eerste keer ontbreekt en dat is juist de grootste charme van een Zelda-game.
Nostalgie is een raar iets, maar ik word hier niet warm van.
Ik krijg er rode blosjes van….
De GameCube versie heb ik nooit helemaal uitgespeeld, omdat het gaandeweg niet heel lekker speelde. Maar Nintendo zal vast wel wat aan de gameplay doen, want anders hoeven we er niet zo lang op te wachten. Ook het feit dat je het op de Gamepad kan spelen, maakt het nog leuker.
.
In het boek Hyrule Historia staat een concept tekening waarop Link op een soort GameCube eiland staat.
.
http://www.officialnintendomagazine.co.uk/46250/original-zelda-wind-waker-designs-included-a-gamecube-island/?cid=OTC-RSS&attr=ONM-General-RSS
Ja vanaf een bepaald punt in het spel leek het wel alsof het niet helemaal ‘af’ was. Was heel veel backtracken om die triforce compleet te maken in soms lege dungeons als ik het me goed herinner.
Zou mooi zijn als ze die dingen ook zouden mee pakken. Al betwijfel ik dat. Hoe dan ook was het een fantastische game. Leuk om nog eens te spelen:)