De maker van Retro City Rampage (WiiWare) spreekt


“His goal for Grand Theftendo was to deliver a 2D 8-bit experience that was functionally equivalent to the 3D Grand Theft Auto III (…) Provinciano’s focus eventually shifted some time around 2005, though: “I no longer wanted to impress the world with a technological feat but instead with something that’s just so fun to play, you can’t put it down.”

Eindelijk een interview met Brian Provinciano, de maker van de 8-bit GTA-kloon voor WiiWare: Retro City Rampage. En het spel klinkt veelbelovend! Zoals uit het citaat al blijkt is RCR door de jaren heen veranderd van een indrukwekkende-maar-uiteindelijk-nogal-zinloze “demake” van Grand Theft Auto, in een vrolijke arcadegame waarin altijd iets te beleven valt. Nog een mooi citaat uit dit andere interview:”

“Both titles share the driving, shooting and 8-bit open-world concept, but RCR takes things beyond the next level. Varied missions, loads of weapons, power-ups, vehicles, interiors, exploration, humor, parody, highly polished controls, the list goes on. RCR takes things further than GTA. It’s not just driving from A to B and shooting, it’s dozens of different game mechanics all rolled into an open world.”

[g.forum]

Lees ook:Eén nieuwe GTA IV screenshot
Lees ook:Guiness Book verwacht record-verkopen GTA IV
Lees ook:Everyone’s A Rat! De laatste GTA IV trailer
Lees ook:Jeremy St. Ives’ rondleiding door Liberty City
Lees ook:Sony niet onder de indruk van GTA IV episodic content

Eén reactie op “De maker van Retro City Rampage (WiiWare) spreekt

  1. berend jan

    Ik ben vooral benieuwd hoe subtiel hij de jaren 80 humor heeft verweven in deze game. Ik hoop een A-team busje te kunnen halen/verdienen. Dit is de enige game die ik interesant genoeg vindt om me op de nieuwsbrief te abboneren :) .

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.