Adverteren in games heeft weinig zin


Mijn collega Michael van Os van reclamewereld.blog schreef vanmorgen over een onderzoek waaruit blijkt dat ingame advertising momenteel in de meeste gevallen nog weggegooid geld is. Gamers merken de virtuele reclameborden simpelweg niet of nauwelijks op. Daarnaast grappig om te lezen over onverwachte nadelen. Een speler die tijdens een racegame in een moeilijke bocht telkens tegen hetzelfde reclamebord crashte kreeg na verloop van tijd zelfs negatieve associaties bij het geadverteerde product. Anti-reclame dus. Ik zie de toekomst al voor me: Coca Cola dat voor veel geld Pepsi-reclameborden laat neerzetten op moeilijke locaties in games!

Bron: reclamewereld.blog

Zie ook:
- Gamers onthouden reclame beter

Lees ook:Gamers onthouden reclame beter
Lees ook:Baby roept om moeder, PlayStation 3 komt
Lees ook:Oplossing in zicht voor Europese gamers die Uncharted demo willen spelen
Lees ook:Games.blog forum: geopend!
Lees ook:Ocarina of Time 3D krijgt Super Guide

7 reacties op “Adverteren in games heeft weinig zin

  1. viktor

    zet ze dan gewoon bij de finish neer

      /   Beantwoorden  / 
  2. max

    Of laat de lauwste personen bijv. Marcus Fenix in het introfilmpje een colaatje drinken en daarna knalt ie allerlei locusts overhoop. Haha over dat cola-pepsi gebeuren is wel grappig xD.

      /   Beantwoorden  / 
  3. viktor

    idd maar dat zal de gamers mischien irriteren, maar je kan wel bijvoorbeeld cola op een tafeltje zetten

      /   Beantwoorden  / 
  4. Michael

    Zie ik op dat plaatje Van Persie en Henry naar die banner van Rexona kijken? Nou, dan werkt reclame soms wel, want dat gaat die vrije schop er natuurlijk in bij Arsenal…

      /   Beantwoorden  / 
  5. remkje

    Hmmm dus sommige mensen gaan dat merk haten omdat bij een spel het toevallig steeds foutgaat bij dat reclame stukje? :p
    Dus ze reageren het af op dat product..
    Flauw.. ;)

      /   Beantwoorden  / 
  6. Michael

    Lol,bij voetbalgames zie je dat veel. Maa rik let er bijna nooit op,tenzij ik er met mijn mooie ford diesel er tegenop knal xD

      /   Beantwoorden  / 
  7. The Dude

    Onbewust helpt het wel bij de “top-of-mind-awareness” – dat je (in het geval van het voorbeeld boven) na een tijdje bij deo het eerst aan Rexona denkt. En dat sijpelt soms door naar een aankoop.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.